در پیام حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی که روز چهارشنبه منتشر شد، خطاب به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: حادثه ناگوار شهادت جمعی از دریادلان فداکار ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی)، جنابعالی، فرماندهی محترم نیروی دریایی ارتش و بویژه خانواده‌های داغدیده شهدا تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

این پیام می‌افزاید: در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج (علیه آلاف التحیّۀ والثناء) از درگاه خداوند متعال برای مجروحین این حادثه عافیت و سلامتی، برای آن عزیزان سفر کرده رحمت واسعه الهی و صبر و اجر جزیل برای خانواده‌های محترم آن‌ها مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، 21 اردیبهشت ماه در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

پس از این حادثه تیم‌های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافتند و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند. نیروهای مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.

تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.