سرهنگ دوم سید مهدی هاشمیان روز چهارشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در گناباد مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده در این شهرستان را ۲۹ تن برنج، ۱۰ تن آلوچه پاکستانی، سه تن بذر یونجه، ۱۵ تن شیر خشک صنعتی، سه تن انواع پارچه  و پوشاک و پیاز زعفران، ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم آرد و گردو، ۱۸ هزار لیتر سوخت و ۹۲ راس دام ذکر کرد.

وی افزود: تنوع کالاهای کشف شده در گناباد افزایش یافته و حتی ماسوره چرخ خیاطی نیز در میان کالاهای کشف شده مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۲۳ پرونده تشکیل و متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ هاشمیان خواستار افزایش توجه فعالان فرهنگی و رسانه‌های ارتباط جمعی به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به زیان‌های قاچاق کالا از نظر اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد هم در این نشست مبارزه با قاچاق کالا را از ضرورت‌های حمایت از تولید، اقتصاد و اشتغال دانست.

قاسم علی طالبی گفت: جهش تولید نیاز مهم جامعه است و همه بخش‌ها در کنار متولیان و دست اندرکاران اقتصادی باید برای تحقق این امر نقش آفرین باشند و فعالان فرهنگی و فضای مجازی با اطلاع رسانی مناسب و با ساخت فیلم های کوتاه به این مساله بیشتر توجه نموده و مردم را با اهمیت آن آشنا کنند.

وی افزود: پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق علاوه بر آسیب بر اقتصاد و اشتغال، بهداشت و سلامت مردم را تهدید می‌کند و آحاد جامعه باید با مخاطرات و آسیب‌های آن بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای این شهرستان طی سال گذشته با برگزاری ۹ جلسه ۵۳ مصوبه داشت که مهمترین آن تمرکز بر عرضه نشدن کالاهای قاچاق سلامت محور، بررسی مسائل و مشکلات و افزایش نظارت بر انبارهای نگهداری کالاها و بررسی و رفع تنگناهای جمعه بازار و نظارت بر بازار بود.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.