به گزارش خبرنگار ایرنا، روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه دوفوریتی شهرداری مبنی بر افزایش سرویس دهی حمل و نقل عمومی بررسی و با افزایش سرویس دهی این ناوگان موافقت شد اما قطار شهری مشهد همچنان تعطیل ماند.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص اظهار داشت: طبق مصوبه امروز شورای شهر، شهرداری مکلف است به منظور جلوگیری از شیوع حداکثری ویروس کرونا و ضرورت سرویس‌دهی به صاحبان مشاغل و اصنافی که حضور آنان در محل کسب‌ و کار اجتناب‌ناپذیر است از شانزدهم اردیبهشت ماه کنونی تا نیمه خرداد ماه آینده نسبت به سرویس‌دهی خطوط اتوبوس و مینی‌بوس‌رانی اقدام کند.
مجتبی بهاروند افزود: از این رو تعداد خطوط به ۴۷ خط روزانه و ۱۸ خط حومه افزایش یافت.
وی ادامه داد: همچنین سرویس دهی این ناوگان نیز از ساعت ۶ صبح تا ۱۹ به صورت پیوسته انجام خواهد شد.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق این مصوبه ممنوعیت سرویس دهی خطوط قطار شهری مشهد با توجه به ریسک بالای انتشار ویروس کرونا تا تعطیلات عید سعید فطر تمدید شد.
بهاروند افزود: تصمیم‌گیری درخصوص کاهش یا تغییر خطوط، سرویس دهی در روزهای تعطیل و ساعات فعالیت ناوگان طی این مدت بر عهده شهردار است.
پیش از این با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد فعالیت قطارشهری از روز یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ تا پنجم فروردین ماه ۱۳۹۹ متوقف شد و فعالیت ناوگان اتوبوسرانی نیز از ۲۶ تا ۲۹ اسفند پارسال از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه و از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه شد و از ۲۹ اسفند تا پایان فروردین ماه امسال نیز فعالیت اتوبوسرانی به طور کامل متوقف شد اما از ابتدای اردیبهشت با مصوبه شورای شهر به صورت محدود فعالیت این ناوگان به مدت پنج ساعت آغاز شد اما مترو همچنان تعطیل است.


تصویب لایحه مجوز تامین تجهیزات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا
همچنین در جلسه امروز لایحه مجوز تامین تجهیزات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز بررسی و مصوب شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص اظهار داشت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به ‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مازاد بر مصوب قبلی، نسبت به تأمین لوازم مورد نیاز در راستای انجام وظایف قانونی، از جمله تجهیزات پزشکی شامل ماسک، محلول ضدعفونی‌کننده، محلول گندزدا برای ضدعفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی، محیط کار پرسنل و مراکز عمومی شهر مشهد تا سقف ۸۰ میلیارد ریال اقدام کند.
بتول گندمی افزود:  شهرداری مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۹ منعکس کند.


حمل و نقل رایگان به معلولان
تصویب لایحه اصلاح ماده واحده مصوبه ارائه خدمات حمل و نقل عمومی رایگان برای معلولین از دیگر دستور کارهای جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.
بتول گندمی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه شهرداری مکلف شد در راستای اجرای تبصره ۲ ماده پنج قانون حمایت از حقوق معلولان، بند ۲۷ منشور حقوق و مسوولیت‌های شهرنشینی شهر مشهد، ایجاد رفاه برای معلولان و تسهیل در ارایه خدمات حمل و نقل عمومی درون‌شهری اتوبوس و قطارشهری، برای هر فرد با معلولیت درجه شدید و خیلی شدید، تعداد ۶۰ سفر رایگان در هر ماه منظور کند.
همچنین امروز لایحه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز مصوب شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد اظهار داشت: طبق این مصوبه، در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس ابلاغی وزارت کشور، تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت ماهیانه تعیین شد.
گندمی افزود: طبق این مصوبه حداکثر سن مجاز خودروهای سرویس مدارس، مطابق با ماده یک آیین نامه اجرایی ماده هشت قانون هوای پاک تعیین می‌شود و  در صورتی که وفق دستور العمل اجرایی ماده چهار و ۶ آئین نامه مذکور، خودروهای متقاضی مشمول شرایط " ناوگان فرسوده معاف از مقررات سن فرسودگی" باشند عدول از حداکثر سن مجاز قابل قبول بوده ولی اولویت پذیرش با خودروهایی است که دارای سن مجاز می‌باشند.
وی ادامه داد: تعرفه خدمات مدارس استثنایی با افزایش ضریب ۳۰ درصد به ماخذ نرخ مصوب محاسبه می‌شود و به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر، گواهی صلاحیت سرویس مدارس استثنایی شهر مشهد به صورت رایگان صادر می‌شود.
گندمی افزود: حداکثر سرویس مجاز هر خودرو در هر شیفت، دو سرویس است و مسافت سرویس هر دانش آموز به صورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا آموزشگاه محاسبه می‌شود و در مسیرهای بیش از هفت کیلومتر، به ازای هر کیلومتر پنج درصد تا سقف ۲۵ درصد به کرایه کل آن اضافه خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان شش هزار و ۲۰۳ را در کشورمان گرفته است. 

با تلاش شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران و دیگر اعضای کادر درمانی همچنین تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان نیز سه میلیون و ۴۱۴ هزار و ۹۳۸ نفر را بیمار کرده و جان ۲۳۹ هزار و ۷۹۲ نفر را در کشورهای مختلف گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.