حامد قربانی روز شنبه در دومین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم و در آیین زنگ سپاس معلم افزود: در سال گذشته که از سالهای بسیار سخت از نظر مشکلات و مسائل اقتصادی بود دولت دوازدهم و وزارت آموزش و پرورش توجه خاصی به این بخش داشت و نگذاشت که تنگناها و تحریمهای اقتصادی خللی در روند اجرای طرحهای آن ایجاد کند و بیشترین طرحهای عمرانی در هفته دولت و دهه فجر پارسال در این شهرستان مربوطه به آموزش و پرورش بود.

وی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی ۲۰۰  میلیارد ریال طرح با مدیریت خلاق مسوولان ذیربط بهره برداری شد و خیران زیادی پای کار آورده شدند و بنیه آموزش و پرورش تقویت شد چرا که پایه اصلی پیشرفت در هر جامعه ای اماکن آموزشی و نظام تعلیم و تربیت است.

فرماندار گناباد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و  پرورش فعالیتهای شاخصی طی ۴۲ سال بعد از انقلاب در این بخش انجام دادند و از جمله دستاوردهای نظام می توان به توزیع عادلانه امکانات و عدالت آموزشی در نقاط مختلف در سطح کشور و به تبع آن این شهرستان اشاره کرد.

قربانی افزود: تصمیم هوشمندانه و توام با ریسک تعطیلی مدارس در ابتدای شیوع کرونا اقدام بسیار مهمی در جلوگیری از فراگیری و انتقال  ویروس این بیماری بود چرا که بخش اعظم جمعیت کشور را جمعیت بزرگ خانواده آموزش و پرورش تشکیل می دهند و با آموزشهای آنلاین و از طریق فضای مجازی خللی در روند آموزش در نقاط مختلف و به خصوص گناباد ایجاد نشد.

وی اضافه کرد: به برکت همگرایی و همدلی خاصی که بین مسوولان گناباد و به خصوص در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد می توان با بهره‌گیری از  نظریات شورای آموزش و پرورش و سایر بخشها با تصمیم گیریهای عقلایی در جهت خدمات هر چه بهتر گامهای اساسی برداشت.

هزار و ۸۰۰ فرهنگی در هزار و ۳۱ کلاس درس و در قالب ۲۷۴ مدرسه، تدریس ۱۸ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد برعهده دارند.

از مجموع ۱۸ هزار نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی گناباد ۷۴ درصد در مناطق شهری و ۲۶ درصد در مناطق روستایی مشغول تحصیل هستند.

از دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری که به نام روز معلم نام گذاری شده تا ۱۸ اردیبهشت ماه به عنوان هفته معلم نام گذاری شده است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.