مجتبی بهاروند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عابران پیاده و راکبین موتورسیکلت در همه شهرها بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.
وی ادامه داد: برای کاهش آمار تلفات عابران پیاده در مشهد ۷۰ کیلومتر از معابر این شهر که بیشترین تصادفات عابر پیاده را داشته‌اند، شناسایی و اصلاحات مورد نیاز آن استخراج شده‌ است.
وی گفت: اعتبار لازم برای این اصلاحات ۱۱۰ میلیارد ریال است که اجرای آن به مناطق ابلاغ شده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.
بهاروند با بیان اینکه ۸۰ درصد سوانح رانندگی در معابر درون شهری برای عابران پیاده و موتورسواران رخ می‌دهد، افزود: پروژه حق تقدم عابرین پیاده نیز با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از پارسال در مشهد آغاز شده و اجرای آن در سال جاری نیز ادامه دارد.
وی اظهار داشت: براساس بانک اطلاعات تصادفات شهر که داده‌های آن از پزشکی قانونی، اورژانس و پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد دریافت می‌شود، ایمن‌سازی ۴۴ تقاطع و معبر شهری در دستور کار قرار گرفته ‌است.
وی گفت: ۲۳ مورد از این نقاط تقاطع و ۲۱ مورد نیز معبر پرتصادف شهری است که به تصویب استانداری خراسان رضوی نیز رسیده است.
بهاروند افزود: پس از تصویب معابر پرتصادف، ۱۵ تقاطع انتخاب شد و اصلاح آنها در دستورکار قرار گرفت، مطالعات و بررسی مابقی نقاط نیز در دستورکار قرار دارد.
وی ادامه داد: طرح توسعه مدل تصادفات شهر مشهد نیز در دست تهیه است.

هفتم اردیبهشت ‌ماه، روز ایمنی حمل‌ونقل نامگذاری شده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.