علی کیانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب خسارت به اصناف سبزوار بر اثر  تعطیلی ۲ ماهه، پرداخت اجاره بها بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین درآمد اصناف هر سال مربوط به ماه‌های فروردین و اسفند بوده است که به سبب شیوع بیماری کرونا طی ماه‌های گذشته این درآمد عاید بازاریان و کسبه نشد.
وی گفت: تالارها، رستوران‌ها، کلوپ های ورزشی، فروشگاه‌های عرضه پوشاک، کیف و کفش به ترتیب بیشترین زیان ناشی از کرونا را متحمل شدند.
کیانی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی به اصناف آسیب دیده از کرونا و کاهش مالیات صنوفی که کسب و کار آنها تعطیل شده برخی از راهکارهای حمایت از واحدهای صنفی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ۹۵ درصد از ۱۷ هزار واحد صنفی این شهرستان از دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مبنی بر تعطیلی موقت واحدهای صنفی به منظور پیشگیری از کرونا پیروی کردند.
وی گفت: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار به صورت مستمر بر فعالیت واحدهای اقتصادی شامل انبارها، سردخانه‌ها، مراکز عمده نگهداری کالا، مراکز تولیدی و نهاده‌های دامی نظارت دارد و با تخلفات برخورد می‌کند.
کیانی افزود: سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات است.
۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارد.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.