محمدحسین استاد آقا روز شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات طرح‌های آستان قدس رضوی در طول ماه رمضان افزود: پیرو دستور تولیت آستان قدس رضوی، خادمان نیکوکار تهیه، بسته‌بندی و توزیع ۱۲ هزار بسته کمک‌ معیشتی برای نیازمندان مشهدی را متعهد شدند و کار از رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت رضا(ع) آغاز شده است که طبق برآوردهای اولیه با افزایش کمک‌ها در این طرح ۳۰ هزار بسته حمایتی تا پایان ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح "سفره مهربانی" توسط معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی به تعداد ۱۰۰ هزار بسته برای حاشیه‌نشینان مشهدی گفت: اجرای این طرح حمایتی با آغاز شیوع ویروس کرونا در دستور کار این معاونت قرار گرفته و تاکنون ۴۲ هزار بسته شامل مواد غذایی، لوازم بهداشتی و اقلام فرهنگی به دست گروه‌های هدف رسیده است و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز، آماده‌سازی و توزیع ۵۸ هزار بسته باقیمانده به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: این بنیاد در حال تهیه و بسته‌بندی ۷۵ هزار بسته کمک ‌معیشتی برای اقشار آسیب‌دیده از سیل در سه استان‎ سیستان و بلوجستان، کرمان و خوزستان است که توزیع این اقلام به زودی آغاز می‌شود.

استادآقا با اشاره به طرح جدید دیگری با مشارکت خیران سراسر کشور گفت: در دستور دیگری از سوی تولیت آستان قدس رضوی، این آستان مقدس پنج میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان همه استان‌ها اختصاص داده و حداقل به همین میزان خیرین استان‌های مختلف کشور کمک می‎کنند تا زیر نظر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، بسته‌های معیشتی آماده‌ و در طول ماه رمضان به دست محرومان برسد.

وی با بیان این که نیکوکاران استان‌ها از این طرح استقبال کرده‌اند افزود: ارزیابی‌های اولیه آستان قدس رضوی برای تحقق این طرح با مشارکت نیکوکاران، حاکی از تأمین و توزیع ۲۰۰ هزار بسته کمک‌معیشتی برای همه نیازمندان کشور است و در برخی از استان‎ها مانند کرمانشاه در کنار کمک‌های آستان قدس رضوی تاکنون ۲ میلیارد ریال نیز جمع‌آوری شده است.

طبق اعلام رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶۵۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.