هادی ایزدی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: اگر شیوه و محتوای تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، کاربردی و متناسب با نیاز جامعه و مشکلات بخش صنعت و تولید باشد در کاهش تنگناهای این بخش نقش به سزایی دارد و بستر را برای رونق اقتصادی و جهش بخش تولید هموار می کند.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها بیشتر به صورت فردی انجام می‌شود در حالی که اگر به صورت گروهی و با ترکیب  صاحبنظران صنعت و دانشگاه و متناسب با نیازهای منطقه صورت گیرد نتایج بهتری به دنبال دارد و کارآمدتر خواهد بود و  دانشگاه‌ها رسالت خطیری در کارآمدی فعالان اقتصادی بر عهده دارند و باید از ظرفیت‌های آنها بیشتر بهره گرفت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: برای بهره‌وری در بخش تولید باید به آموزش دست اندرکاران و از جمله مدیران صنعت و معدن توجه خاص شود و لازمه رسیدن به جهش تولید آن است که رفاه طلبی و پشت میز نشینی به عنوان یک ضد ارزش و تولید و کارآفرینی یک ارزش مهم تلقی شود.

ایزدی افزود: تعداد زیاد روزهای تعطیل در کشور مانع تولید و کارآفرینی است و باید از همه ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی برای جهش تولید مورد توجه رهبر معظم انقلاب بهره گرفت.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های بسیار در بخش صنعت و معدن  گناباد، در زمینه برخی زیرساخت‌ها در این شهرستان مشکلات و محدودیت‌هایی وجود دارد و افزایش ۸۸ درصدی سالانه هزینه حمل و نقل در طول یک سال قبل توان رقابت تولید کننده گنابادی را کاهش داده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد اختیارات محدود بانک‌های منطقه را از چالش‌های مهم این بخش ذکر کرد و گفت: باید این اختیارات به نفع تولید و متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای افزایش یابد و در مناطق کم برخوردار مانند گناباد با مشوق‌های اقتصادی غیر مستقیم به خصوص کاهش مالیات و فراهم کردن زمینه استفاده از منابع بازار مالی مانند بورس بستر رونق تولید را افزایش داد.

ایزدی افزود: بانک‌ها سند معادن را به عنوان وثیقه بانکی برای پرداخت تسهیلات به معدن کاران قبول نمی‌کنند و این مساله مشکلاتی برای فعالان این بخش ایجاد کرده است.

وی تلاش برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی، تسریع در اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعتی و جذب سرمایه‌های جدید در صنایع معدنی بر اساس مزیت‌های منطقه و تلاش برای رفع موانع تولید و خدمات را از مهمترین اولویت‌های این اداره در سال جاری ذکر کرد.

 رهبر معظم انقلاب  امسال در پیام نوروزی خود سال ۱۳۹۹ را سال "جهش تولید" نام‌گذاری کرده و خطاب به دست‌اندرکاران تاکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید. 

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و از این محل برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و برای دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد هم سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.