خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهرستان مه ولات متشکل از دو بخش مرکزی و شادمهر به مرکزیت شهر فیض آباد و با جمعیت حدود ۵۰ هزار نفر در فاصله ۲۰۵ کیلومتری مشهد و در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده و این در حالی است که این شهرستان از کمترین امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار بوده و نیازمند توجه جدی مسئولان است.

سرگردانی سرمایه‌ها در غفلت مسئولان و کشاورزان

مرتضی مه ولاتی شهروند مه ولاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان مه ولات در بخش کشاورزی محصولات بسیار خوبی دارد به ویژه پسته مه ولات که شهرت بسیاری دارد. به طوری که در فصل برداشت پسته از استان‌های همجوار برای کار به شهرستان مه ولات می آیند و درآمد حاصل از فروش پسته به گفته مسئولان بیش از دو هزار ۵۰۰ میلیارد تومان است اما این سرمایه‌ها در غفلت مسئولان و کشاورزان سرگردان بوده و نه تنها سودی ندارد بلکه دود این غفلت و بی توجهی به چشم خودمان می‌رود.

وی افزود: انتظار می‌رود مسئولین از این پتانسیل استفاده کنند، چرا که در کمال تأسف باید گفت شهرستان مه ولات علی‌رغم ظرفیت بالا از کمترین امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار است که توجه جدی مسئولان را طلب می‌کند.

برای رونق شهرستان به پسته متکی نباشید؛ امکانات رفاهی و تفریحی را افزایش دهید

حسین پور مرتضی شهروند مه ولاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهر فیض آباد که مرکز شهرستان مه ولات است مسیر شمال به جنوب کشور می‌باشد و طبق گفته مسئولان شهرستان میلیون‌ها خودرو سالانه از این مسیر عبور می‌کنند و این فرصت خوبی است تا با افزایش امکانات رفاهی و تفریحی ضمن اشتغال زایی و کسب درآمد، شهرستان مه ولات را در استان و کشور معرفی کنیم.

وی افزود: باید مردم و مسئولان شهرستان مه ولات بپذیرند که وابستگی به پسته خوب نیست و افزایش امکانات رفاهی باعث رونق در شهرستان می‌شود.

مسئولان جوانان را فراموش کردند

حمید احمدیان یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متأسفانه مسئولان جوانان را فراموش کرده‌اند و جوانان شهرستان برای تفریح به شهرستان‌های همجوار از جمله تربت حیدریه، کاشمر و حتی مشهد مراجعه می‌کنند که این موضوع باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: از نماینده شهرستان مه ولات می‌خواهیم به صورت جدی به این موضوع توجه ویژه داشته باشد چرا که اگر فکری برای تفریح سالم جوانان نکنند، جوانان به سمت مسیر خلاف می‌روند.

این شهروند مه ولاتی افزود: ما از مسئولان شهرمان تقاضای ساخت مکانی مثل پارک ملت مشهد نداریم، اگر همت کنند و یک مکان کوچک برای تفریح جوانان درست کنند حاضر هستیم برای تفریح بها و بلیط آن را پرداخت کنیم.

در مه ولات امکانات فراهم است، مسئولان همت کنند

علی سعیدی یکی دیگر از اهالی مه ولات در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در شهرستان این همه زمین بایر و ارزان وجود دارد چرا یک شهر بازی برای بچه‌ها و مردم شهرستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: مردم این شهرستان برای تفریح خانواده خود مسیر ۵۰ کیلومتری را طی کنند تا به کاشمر برسند و این معضل خیلی بزرگی است که متأسفانه بهار و تابستان هر جمعه هفته تمام تفریحگاه‌های کاشمر مملو از مردم مه ولات است و با خریدهایی که از آن شهرستان می‌کنند، به خاطر عدم دور اندیشی و کوتاهی مسئولان عدم پیشرفت نصیب مردم شهرستان می‌شود.

معرفی مه ولات به عنوان شهرستان رباط‌های تاریخی در خراسان رضوی

سیدجابر هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان مه ولات پتانسیل‌های خوبی از جمله رباط‌های تاریخی دارد که متأسفانه آنچه در شأن مردم باشد انجام نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مه ولات افزود: با توجه به وجود تعداد زیادی رباط تاریخی در شهرستان ما تصمیم داریم با احیای این رباط‌ها این شهرستان را به عنوان دیار رباط‌ها در خراسان رضوی معرفی کنیم‌.

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی و عدم سیاست گذاری ها با مشکلاتی در این حوزه رو به رو هستیم، اما ما به دنبال ایجاد تحول در مدیریت شهری هستیم و در راستای ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی مذاکراتی انجام داده‌ایم و طرح‌هایی هم انجام شده است که با تأمین اعتبار اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

۲۵ بنا تاریخی در مه ولات به زودی ثبت ملی می‌شود

جلیل صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در شهرستان مه ولات ۱۳ بنا و یک محوطه ثبت ملی شده است در خصوص ۲۵ بنا تاریخی دیگر نیز پرونده ثبتی تشکیل و به زودی ثبت ملی خواهد شد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مه ولات تصریح کرد: مه ولات پتانسیل بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که از جمله آن کویر بکر مه ولات و آرامگاه ابوسعید ابوالخیر می‌باشد که متأسفانه از آن غافل شده است.

وی ادامه: وجود رباط‌های تاریخی در شهرستان از دیگر مواردی است که یک سرمایه در حوزه گردشگری شهرستان به شمار می‌رود و در این راستا شش رباط تاریخی در مه ولات ثبت ملی است و رباط زرنوخ که قدمت آن به دوره صفویه بر می‌گردد جنبه ثبت جهانی را دارد.

صدیقی ادامه داد: در حوزه اقامتگاه بوم گردی، اولین اقامتگاه بوم گردی عشایری مه ولات در حال اقدامات لازم جهت ثبت و اخذ پروانه است.

وی خاطر نشان کرد: ورود بخش خصوص و ورود خیرین در حوزه امکانات رفاهی و گردشگری شهرستان با توجه به ظرفیت و پتانسیل مه ولات باعث جهش رونق در شهرستان می‌شود.

انتظار می‌رود مسئولان شهرستان مه ولات با توجه به موقعیت استراتژیک این شهرستان و استقرار آن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور و وجود ظرفیت‌هایی همچون کویر و آرامگاه ابوسعیدابوالخیر، تدابیر لازم را در راستای استفاده بهتر و بیش‌تر از پتانسیل‌های موجود اتخاذ نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.