رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، هدف اصلی از راه‌اندازی این آزمایشگاه را علاوه بر سرعت در تشخیص بیماری، جداسازی و ایزولاسیون افراد مبتلا و پر خطر برای کنترل و مهار بیماری عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه برابر استانداردهای لازم و در محل کلینیک احمدیه با صرف بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سعیدرضا قنبری‌زاده افزود: با آغاز به کار این آزمایشگاه، اعلام نتایج نمونه‌های ارسال شده سرعت قابل توجهی خواهد گرفت که این خود عامل بسیار مهمی در تشخیص زودهنگام بیماری کروناست.

وی ادامه داد: پیش از این برای انجام آزمایش بیماری کووید ۱۹، نمونه‌ها به تهران و مشهد ارسال می‌شد که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان بخش بهداشت و سلامت، توانستیم این تهدید را به فرصت تبدیل نموده و گامی دیگر برای توسعه خدمت به مردم منطقه برداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: این آزمایشگاه به صورت کامل تجهیز شده است که علاوه بر بیماری کووید ۱۹، در تشخیص دیگر بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا و تب کریمه کنگو نیز کاربرد خواهد داشت.

قنبری‌زاده افزود: آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا علاوه بر جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، به مردم جنوب خراسان رضوی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام نیز خدمات ارایه می‌دهد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد. 

این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.