ایرج ناصری‌ مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تخصیص و پرداخت حدود ۳۰۰ میلیارد ریال در این خصوص با تعداد دو هزار و ۹۳۹ نفر از زعفران‌کارانی که کمتر از دو و نیم کیلوگرم محصول زعفران خود را تحویل داده بودند به صورت کامل تصفیه حساب شد.

وی با بیان این که در مجموع ۹ هزار و ۵۰۴ نفر از کشاورزان خراسان رضوی محصول تولیدی خود را در قالب اجرای طرح خرید حمایتی زعفران تحویل مراکز خرید داده بودند، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا با تداوم پیگیری‌ها و با تخصیص‌ مبالغ بیشتر مطالبات سایر کشاورزان در این حوزه را طی هفته‌های آینده پرداخت کنیم.

او اضافه کرد: با توجه به بحران اخیر ایجاد شده در کشور بر اثر شیوع بیماری کرونا و مشکلات بودجه‌ای موجود در کشور توجه به پرداخت مطالبات زعفران‌کاران و پیگیری  این امر از سوی سازمان تعاون روستایی کشور قابل قدردانی است.

ظرف کمتر از دو ماه مدت اجرای ابلاغ دولت مبنی بر خرید حمایتی زعفران، یعنی طی روزهای هشت آبان تا ۳۰ آذر ماه گذشته ۶۸ تن و ۸۲۵ کیلوگرم محصول زعفران تولیدی کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شد.

۱۸ مرکز خرید حمایتی زعفران امسال در سطح ۱۷ شهرستان زعفران‌خیز خراسان رضوی فعال شدند تا محصول کشاورزان این استان به طور حمایتی خریداری شود. 

خرید حمایتی زعفران در قالب چهار نوع محصول شامل "زعفران نگین، شبه‌نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی" سطح‌بندی شده است. بر این اساس امسال هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شد.

۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی امسال به کشت زعفران اختصاص یافته بود و حجم محصول برداشت شده از این سطح معادل ۳۲۰ تن اعلام شده است.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار و حجم محصول برداشت شده از آن  ۲۹۸ تن بود.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.