رضا قنبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین آمارهای رسمی شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور، حاکی از جهش خراسان رضوی، در زمینه تعداد شرکت‌های دانش بنیان حوزه آی.تی و قرار گرفتن در جایگاه دوم بعد از تهران است.

وی ادامه داد: این در حالی است که پیش از این، خراسان جایگاه سوم یا چهارم را در این حوزه به خود اختصاص داده بود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: طبق آخرین آمار رسمی، چهار هزار و ۸۷۹ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که از این بین، بیشترین تعداد که حدود هزار و ۳۰۰ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند.

قنبری افزود: مرور آمار چند سال اخیر نشان می دهد که تهران در این زمینه جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و جایگاه دوم نیز از آن اصفهان بوده است که امسال این جایگاه را از دست داد و خراسان رضوی موفق به کسب دومین پایگاه کشوری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ شرکت دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خراسان رضوی مشغول به کار هستند و جزء افتخارات مرکز رشد آی.سی.تی پارک علم و فناوری خراسان محسوب می‌شوند و این مرکز رشد با برنامه ریزی دوساله در مسیر رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان توانست این جایگاه دوم کشوری را برای استان فراهم آورد.

بیش از چهار هزار نفر در ۳۴۰ شرکت فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می‌کنند.

پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند آغاز کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.