آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز شنبه در ویدئوکنفرانس مشترک با حضور استاندار خراسان رضوی برای ائمه جمعه و جماعات این استان افزود: بخشی از دستوالعمل شیوه جلوگیری از ویروس کرونا مربوط به مساجد است که فرمانداری‌ها، سپاه، بسیج، ائمه جمعه و جماعات و هیات امنای مساجد در استان باید زمینه اجرای آن را فراهم کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در باره این بیماری ادامه داد: معظم له فرمودند "هرکسی که در زمینه مقابله با ویروس کرونا به مردم کمک کند عمل حسنه انجام داده و هرکس به شیوع این بیماری و گرفتاری افراد کمک کند، دچار گناه و گرفتار معصیت شده است".

طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که از این تعداد ۴۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون نتیجه آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت بوده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.

مسوولین بهداشتی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا در این استان را از ۲ روز گذشته دانسته و اعلام کرده‌اند این استان در مقطع حساسی قرار دارد لذا مردم نباید از خانه خارج شوند و باید توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌ اینک تمامی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالن‌های مجالس عمومی، ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایش‌های غیرضروری به منظور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تعطیل شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.