آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در جمع طلاب و استادان مدرسه علمیه آیت الله خویی در مشهد افزود: از ابتدای تحرکات انقلابی امام راحل گروهی از استادان و فضلای صاحب نام و مجتهد با این کار ایشان موافق بودند و گروهی نیز مخالفت می‌کردند و وقتی که انقلاب پیروز شد و نظام شکل گرفت تشکیل یک نظام و حکومت هدف نبود، هدف نهایی این نبود که بیاییم حاکم و رییس بشویم و قدرت را به‌ دست بگیریم و آرمان امام راحل از رهبری انقلاب هم بسیار والاتر و فراتر بود و این نبود که کسانی وزیر شوند، نماینده مجلس شوند بلکه تشکیل نظام و در دست گرفتن یک اهرم و عصا برای پیشبرد اهداف والای انقلاب بود. 

وی ادامه داد: نتیجه حاکمیت مدرنیته در غرب این شده بود که خدا از دین و زندگی مردم حذف شود زیرا دین را مانع پیشرفت و ترقی بشر می دانستند و از سویی در دنیای سوسیالیزم نیز دین افیون توده‌ها خوانده می‌شد و باید از زندگی مردم حذف می‌شد و در چنین زمانه‌ای امام راحل مجموعه حرکت‌های شجاعانه و آگاهانه‌ای انجام داد که منجر به وقوع انقلاب اسلامی در ایران شد با این دکترین که دین باید وسط زندگی مردم بیاید و بی‌دینی از جامعه رخت بربندد.

امام جمعه مشهد گفت: دینی که قرار بود در کل جهان از جامعه رخت بربندد با وقوع انقلاب اسلامی ایران به میدان آمد و به هر میزان که به اهداف والای انقلاب اسلامی نزدیک‌تر شویم به ظهور امام زمان(ع) نزدیکتر شده ایم  و اکنون زمانی است که فرج مولایمان در دست ماست.

علم الهدی افزود: وظیفه همه طلاب مدارس علمیه، چه ایرانی و چه غیر ایرانی سربازی در راستای اهداف ظهور امام زمان (ع) است. ما باید اهداف انقلاب را توسعه بدهیم، همین جا مشخص می‌شود که اکنون تمام سرنوشت مولایمان در دست ماست لذا باید با چنگ و دندان این انقلاب را حفظ و اهداف آن را محقق کنیم و در راستای اجرای اهداف آن بکوشیم و تلاش کنیم در عرصه فرهنگی کشور نه تنها عناصر ضد انقلاب بلکه افراد غیر انقلابی هم نفوذ نکنند هر چند در این راه سختی‌هایی وجود دارد. 

وی ادامه داد: هم اکنون زندگی رهبر معظم انقلاب با یک زندگی ساده طلبگی یکی است و زهد و تقوای رهبری در دنیای مدرنیته گرانسنگ‌تر از شیخ انصاری در زمان خودش است و این نشان می دهد که اصلا بحث ما رسیدن به قدرت و زندگی نیست برخی چنین افکاری داشتند اما اکنون پس از ۴۰ سال دیدند که این گونه نیست.

امام جمعه مشهد گفت: اکنون به مقطعی رسیده‌ایم که یا این انقلاب باید به پیشرفت خود ادامه دهد تا به ظهور مولایمان منجر شود و یا اگر سقوط کرد همه سقوط می‌کنیم، اسلام سقوط می‌کند، سقوط انقلاب سقوط همه ما و اساس دین است .

علم الهدی افزود: اگر زمانی امام زمان(عج) ظهور کند و ملاک‌هایی برای پذیرش افراد بگذارد، من نخستین نفری هستم که رد می‌شوم اما ما در هر حال عمله و فدایی انقلاب و نوکر آقا هستیم.

او  در بخش دیگری از سخنان خود با بر شمردن خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی تنها یک فرمانده نبود، مدیر مقاومت بود و شهادت او برای امام زمان (ع) حتی از مدیریتش اثرگذارتر بود و همه دیدند که خونش برای عزت اسلام در دنیا چه کرد.

مدیر علمی مدرسه علمیه آیت الله خویی  نیز در این نشست با ارائه گزارشی اعلام کرد : این مدرسه هزار و ۴۱۹ طلبه دارد که از این تعداد ۷۰۸ نفر غیر ایرانی و بقیه ایرانی هستند.

حجت الاسلام سید حمید علوی افزود: ۳۶۲ استاد نیز کار آموزش این طلبه‌ها را بر عهده دارند و ۲۳۰ طلبه هم به صورت شبانه روزی دارای خوابگاه هستند و در مجموع هزار و ۲۰۰ طلبه و ۳۶۲ استاد این مدرسه علمیه از دریافت شهریه بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۲۲ کرسی درس خاج اصول در مدرسه علمیه آیت الله خویی مشهد برگزار می شود.

در این مراسم برخی مشکلات حوزه علمیه آیت الله خویی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بررسی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.