حسین شادکام روز سه‌شنبه در چهارمین روز از دهه فجر در مراسم گشایش مدرسه ۶ کلاسه روستای اردمه در نیشابور افزود: امسال بیش از  هزار و ۲۰۰ کلاس به تعداد مدارس استان خراسان رضوی افزوده شد که از این تعداد بیش از ۵۰ درصد با مشارکت خیرین ساخته شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰  خیر مدرسه‌ساز در استان خراسان رضوی حضور دارند که بیش از ۱۰۰  هزار کلاس درس در این استان ساخته‌اند.
معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی در حوزه مدارس خیر ساز در کشور پیشرو است گفت: در سال ۱۳۷۷ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان خراسان بزرگ تشکیل شد و پس از آن شاهد شکل گرفتن جامعه خیرین مدرسه‌ساز در کشور بودیم.
شادکام افزود: خیرین مدرسه ساز در بخش ایجاد فضاهای ورزشی، آزمایشگاه، کتابخانه و نمازخانه نیز حضور پررنگی دارند.
وی اضافه کرد: برخی از خیرین هم طرح‌های متعددی را ایجاد کرده‌اند مانند مهندس تربتی که هشت سالن ورزشی در استان ایجاد کرده‌اند و مهندس وکیلی که چند هفته قبل هشتاد و ششمین مدرسه خیرساز وکیلی را با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رساند و همان طور که پیش از این اعلام کرده‌اند تا ۱۰۰ مدرسه خواهند ساخت.
معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در کشور حدود سه میلیون دانش‌آموز در مدارس خیرساز در حال تحصیل هستند که اگر مشارکت خیرین نبود امروز با مشکلات متعددی رو به رو بودیم اما  امروز در برخی از شهرستان‌ها دیگر مشکل مدارس نداریم.
شادکام افزود: یکی از افتخارات نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش خراسان رضوی مشارکت گسترده خیرین در توسعه فیزیکی آموزش و پرورش است.
درپایان این مراسم از تعدادی از خیرین نیشابور قدردانی شد.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.