به گزارش دانشگاه فردوسی مشهد، در ابتدای این نشست رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: حضور روسای دانشگاه‌های ایران و کشورهای عرب زبان در این مراسم نشانگر اهمیت ارتباطات دانشگاهی میان ایران و جهان عرب است.  
دکتر محمد کافی افزود: روابط دانشمندان بین ملت‌ها می‌تواند کمترین خسارت وآسیب‌ را به روابط دوستی میان ملت‌ها بزند و به همین دلیل بر محور این اجلاس که "جایگاه دانش و فناوری در توسعه کشورهای اسلامی" است تاکید شد.
وی افزود: روان‌سازی روابط دوستانه میان کشورهای عضو مجمع باید امکان پذیرد و از روسای دانشگاه‌های جهان عرب خواسته می‌شود تا این حرکت علمی که از ایران آغاز شده است را در کشورهای خود ادامه دهند.
همچنین معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه‌های خارج و داخل کشور نیز دراین مراسم گفت: گسترش زبان فارسی با ایجاد کرسی‌های زبان فارسی و شرق شناسی در خارج از کشور و با تاکید بر جایگاه زبان فارسی در میان کشورهای عربی ادامه خواهد یافت.  
دکتر بهادر باقری افزود: با توجه به تاثیر و تاثر زبان فارسی و عربی امیدوار هستیم که دیوارهای موانع در راه گسترش روابط بین کشورهای اسلامی بیش از پیش برداشته شود.
در بیانیه پایانی این اجلاس نیز بر مواردی همچون پرداختن به مسایل مشترک جهان اسلام با نگاه علمی، برقراری روابط میان دانشجویان ایران و کشورهای عربی از رهگذر برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های تابستانی و کلاس‌های آموزشی، برقراری روابط میان استادان مجمع و امکان حضور استادان در دانشگاه‌های یکدیگر، نام‌گذاری یک روز به نام روز علم ایران و عرب و تشکیل پارک‌های علم و فناوری مشترک تاکید شد.
در خلال برپایی چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و جهان عرب که از سوم دی ماه به مدت ۲ روز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد تعدادی از روسا و مسوولان دانشگاه‌های کشورهای عربی با دکتر محمد کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کردند.  
در این دیدارها در مورد افزایش همکاری های علمی و تحقیقاتی و همچنین جذب دانشجو و استاد بین دانشگاه ها تفاهماتی صورت گرفت تا در آینده نزدیک و به شکل توافقنامه جنبه اجرایی بیابد.
همچنین روز چهارشنبه وزیر ورزش و جوانان لبنان از دانشکده علوم ورزشی و اماکن ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد شامل مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن (زمین چمن و سالن ۲۲ بهمن)، سالن تیراندازی، مانژ سوارکاری، مجتمع آبی پردیس، آزمایشگاه‌های فیزیولوژی ورزشی، آسیب‌شناسی ورزشی، رفتار حرکتی و آزمایشگاه آنالیز حرکت دیدار کرد.
در پایان این بازدید محمد فنیش وزیر ورزش و جوانان دولت لبنان  خرسندی خود را از مشاهده امکانات ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد و طرفین آمادگی خود را برای اعزام تیم‌های ورزشی برای برگزاری مسابقات دوستانه مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.