عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه در شهرستان سبزوار گفت: دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه از مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: حجم مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق در سال گذشته از مرز  ۱۹ میلیارد دلار عبور کرد و همچنین مبادله اقتصادی با  روسیه افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به سفر ماه گذشته خود به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به کشور پاکستان اظهار داشت: در این سفر ساز و کارهای لازم برای توسعه مبادلات تجاری دو کشور بررسی شد.

وی گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون ۱.۳ میلیارد دلار است که افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی به بیش از سه برابر در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: با هدف افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه خراسان رضوی شامل ترکمنستان، افغانستان و پاکستان میز خدمت و نمایشگاه ظرفیت ها و توانمندیهای این کشورها در مشهد راه اندازی می شود.

وی همچنین با اشاره به حذف چهار صفر از پول ملی اظهار داشت: این امر سبب کاهش بار روانی و کاهش هزینه چاپ کاغذ و اسکناس و هزینه های جانبی می شود.

وی گفت: در صورتی که مسئولان بسته هایی جهت کاهش تورم و خروج از رکود ارائه کنند و همزمان صفرها نیز حذف شود ارزش پول ملی افزایش می یابد.

نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: طی سالهای گذشته با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رشد صنعت در منطقه سبزوار پنج برابر شده و زیرساخت های بخش صنعت فراهم و صنایع مادر در این شهرستان راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: فاز نخست کارخانه فولاد سبزوار با ظرفیت اشتغالزایی یک هزار و ۵۰۰ نفر پارسال به بهره برداری رسید و مرحله دوم این  کارخانه با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال آغاز می شود.

وی گفت: کارخانه آهک هیدراته با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و کارخانه بتن های سبک و کارخانه سیلیکو منگز با سرمایه گذاری چینی ها، فاز دوم مجتمع دارو سازی طاها و الیاف مصنوعی نیز در سالجاری به بهره برداری می رسد.

سبحانی فر افزود: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران نیز با سرمایه گذاری حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال وارد فاز اجرایی شده و زیرسازی پروژه راه آهن سبزوار طی یک ماه آینده به پایان می رسد.

وی اظهار داشت: چهار بانده شدن جاده سبزوار به جوین و اسفراین دارای ردیف اعتبار اختصاصی است که ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری برای آن در نظر گرفته شده و حدود نیمی از آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به افزایش پرواز های فرودگاه سبزوار به مقصد تهران به پنج پرواز در هفته گفت: دو پرواز دیگر نیز از مهر ماه امسال به این تعداد افزوده می شود.

این نماینده مجلس افزود: شاخص بهره مندی روستاهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن  از جاده های آسفالته در سال ۹۲ حدود  ۵۵ درصد بود که امروز  به ۹۳ درصد رسیده و  شاخص آب رسانی به روستاهای منطقه نیز به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.