رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص شرکت حداکثری در این دوره از المپیاد ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد فقط تیم های ورزشی که در رده استانی مقام اول را کسب کرده بودند به این مسابقات اعزام کرد.

مهدی سهرابی افزود: در بخش بانوان چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان سراسر کشور، هزار و ۴۰۰  ورزشکار دانشجوی دختر از سراسر کشور در دانشگاه الزهرا (س) به رقابت پرداختند و دانشگاه فردوسی مشهد هم با تیم فوتبالی چهارنفره، تیم بسکتبالی سه ‌نفره، یک تیم در رشته دارت و تیمی در رشته هندپلو در این مسابقات شرکت کرد.

وی ادامه داد: تیم بسکتبال دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد در این دوره از مسابقات توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند و تیم فوتبال چهار نفره دختران توانست به مقام دوم دست پیدا کند.

عضو هیات علمی گروه آموزشی رفتار حرکتی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در قسمت پسران نیز بیش از دو هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی همدان به رقابت پرداختند و  کاروان ۲۱ نفره ورزش‌های همگانی پسران دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد با سه تیم بسکتبال سه نفره، هند پلو و والیبال چهارنفره در مسابقات شرکت کردند.

سهرابی افزود: تیم های هند پلو و بسکتبال پسران دانشگاه فردوسی مشهد هم توانستند به مقام قهرمانی دست پیدا کنند.

وی به تفاوت مسابقات المپیاد قهرمانی دانشگاه های کشور با المپیاد ورزش های همگانی اشاره کرد و گفت: برخلاف المپیاد های ورزشی قهرمانی که رتبه دانشگاهی و تیمی اعلام می شود در این مسابقات رتبه دانشگاهی در کل اعلام نمی شود ولی نتایج به دست آمده در رتبه بندی و جایگاه دانشگاه تاثیر دارد.

او اضافه کرد: تیم های دانشجویی هندبال و بسکتبال دانشگاه فردوسی مشهد و دانشجویان ورزشکار در رشته های تنیس روی میز و بدمینتون به صورت انفرادی توانسته اند در رقابت های لیگ برتری استانی شرکت کنند.

۲۰۳۰/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.