حسن رحیم پور ازغدی روز چهارشنبه در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه فردوسی مشهد، افزود: همه دنیای اسلام و غیر آن به مسئله علوم دینی می پردازند اما تلاش های آنها به اندازه ایران نبوده است و این امر نباید مانع از تحقیق، تفکر و به روزرسانی علوم انسانی با رویکرد اسلامی باشد.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه و دانشگاه در زمینه علوم انسانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی و علوم انسانی یک موضوع اصلی و طبیعی است که باید بررسی کنیم از چه نگاهی به انسان نگریسته و با چه هدفی به آن پاسخ می دهد.
عضو شورای عالی انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب یک امرانسانی است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی تلاش هایی در حوزه انسان شناسی انجام شده و اگر زاویه نگاه ما عوض نشده بود انقلابی رخ نمی داد.
رحیم پور ازغدی با اشاره به مبانی علوم انسانی، افزود: باید منطق دینی به نوع تفکرات علوم انسانی اضافه شود تا افراد انسان شناس واقع بینانه تر به این موضوع بنگرند.
وی با تاکید بر گفت و گو همراه با استدلال منطقی، اظهار داشت: بخشی از داشته های ما ترجمه ای است و اضافاتی دارد که این امر نیاز به برسی بیشتر است.
وی به تولید علم به عنوان یک قدرت تاکید کرد و گفت: علوم انسانی محصول 500 سال گذشته غرب بوده که از منشاء علوم دینی به علوم انسانی تغییر ماهیت یافته است.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.