محمد جعفرپور روز دوشنبه در حاشیه نشست سراسری روسای هیاتهای ورزش زورخانه ای کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا حمایت مالی کارخانه ها، حامیان و خیران را از یک رشته ورزشی منوط به پخش تلویزیونی رقابتهای آن ذکر و بیان کرد: مسئولان ذیربط در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به جای حمایت و انعکاس فعالیتها و رقابتهای ورزش زورخانه ای که عجین با فرهنگ و مذهب ایرانیان است، در این زمینه به سمت انعکاس آن دسته از رشته های ورزشی روی آورده اند که همه وارداتی هستند.
وی بر عدم مخالفت فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای با پرداختن صدا و سیما به دیگر رشته های ورزشی تاکید و بیان کرد: صدا و سیما می تواند لااقل در ساعات مناسب و برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی به معرفی و انعکاس مسابقات این رشته ورزشی بپردازد تا در میان اقشار نوجوان، جوان، ورزشکاران و حامیان مالی نسبت به آن علاقه و جذابیت ایجاد شود.
دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در ادامه همچنین از راه اندازی مسابقات لیگ کشوری ورزش زورخانه ای خبر و ادامه داد: پیش از این چهار مسابقات لیگ این رشته تعطیل بود اما رقابتهای آن بهمن ماه جاری با حضور شش تیم از سراسر کشور به صورت دوره ای آغاز می شود.
وی همچنین گفت: آمار دقیقی از شمار زورخانه های فعال در سطح کشور در دست نیست اما با استناد بر اساس مصاحبه هایی که با ورزشکاران این رشته صورت گرفته برآورد می شود هم اینک حدود 900 زورخانه در سطح ایران وجود دارد.
جعفرپور افزود: 'سامانه بانک اطلاعات ورزش زورخانه ای ایران' راه اندازی شده و هم اینک 12 هزار باستانی کار در حال ثبت اطلاعات خود در آن هستند. تاکنون اطلاعات 550 زورخانه فعال در سطح کشور در سامانه بانک اطلاعات ورزش زورخانه ای ایران ثبت شده است.
گردهمایی سراسری روسای هیاتهای ورزش زورخانه ای کشور و دبیران مناطق هفتگانه فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای از دیشب در مشهد آغاز شده است. همزمان با این گردهمایی چهار روزه 'نشست روسای هیاتهای ورزش زورخانه ای و پهلوانی استانها، نشست شورای عالی و گردهمایی پیشکسوتان این رشته، آیین ملی پدران گود و مجمع عادی سالیانه فدراسیون' نیز در مشهد برگزار می شود.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.