حمیدرضا بهادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیگیری های لازم برای تشکیل 12 هیات امنای مسجد، حسینیه و اماکن مذهبی این شهرستان نیز از ابتدای فروردین تا پایان آبان انجام شد.
وی با تشریح برنامه های فرهنگی که در بقاع متبرکه اجرا می شود بیان کرد: ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری از 27 اسفند شروع می شود و تا پایان 17 فروردین ادامه دارد.
وی گفت: این برنامه ها در آستان مقدس امامزاده سید علی (ع)، آستان مقدس امامزاده سیدنا الحسین (ع)، مسجد مقدس حضرت ابوالفضل (ع) و بقعه متبرکه ملک چاهروئی، بقعه متبرکه بی بی مریم (س) و مجتمع فرهنگی مذهبی امام علی (ع) برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان عنوان کرد: خیمه های معرفت، غرفه کودک و نوجوان، ایستگاه همه واقف باشیم و غیره از جمله برنامه هایی است که در این ایام توسط مبلغان اعزامی از قم و مبلغان بومی شهرستان مدیریت می شود.
وی افزود: در این مدت 120 هزار نفر به امامزادگان نهبندان در قالب طرح آرامش بهاری مشرف شدند.
بهادری به اجرای ویژه برنامه تابستانی نشاط معنوی در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: مراسم یادشده در آستان مقدس امامزاده سیدعلی (ع)، آستان مقدس امامزاده سیدنا الحسین (ع)، مسجد مقدس حضرت ابوالفضل (ع) و بقعه متبرکه شیخ علی موسی برگزار شد و در مدت اجرای این طرح تعداد 70 هزار نفر به بقاع متبرکه زیارت و مشرف شده اند.
وی همچنین به اجرای ویژه برنامه ماه مبارک رمضان «ضیافت الهی» اشاره کرد و گفت: این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع این شهرستان برگزار شد و مراسمی از قبیل محفل انس با قرآن، عزاداری در شب های احیا، مراسم افطاری و روضه خوانه و عزاداری در این ماه مبارک در بقاع برگزار شد.
به گفته وی ویژه برنامه های جشن ولایت علوی «دهه ولایت» قبل از عید قربان شروع و تا عید سعید غدیر در سطح شهرستان نهبندان ادامه یافت و مراسمی از قبیل نماز عید، دعای عرفه، خطبه خوانی و مراسم جشن در این ایام در آستان مقدس شهرستان توسط مبلغان اعزامی از قم و مبلغان بومی شهرستان برگزار شد.
بهادری همچنین به تشریح ویژه برنامه «بصیرت عاشورایی» در ماه محرم و صفر پرداخت و افزود: این برنامه یکی از برنامه های فرهنگی ابلاغی از سوی سازمان اوقاف کشور است.
وی گفت: هدف از اجرای آن ترویج فرهنگ بصیرت و شهادت‌طلبی و عزت‌خواهی، پاسخگویی به شبهات مطرح شده دشمنان پیرامون عاشورا و کربلا، مدیریت و اجرای صحیح نیات و استفاده صحیح از ظرفیت هیئات حسینی و جذب حداکثری اقشار مختلف مردم به بقاع متبرکه با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.
وی ادامه داد: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی از 31 شهریور تا 28 آبان 96 (اول محرم تا آخر صفر 1439) با برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین‌(ع)»، ویژه برنامه احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی)، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌‌، ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان، برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان، مراسم عزاداری امام سجاد ‌علیه‌السلام، همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت، مراسم اربعین حسینی و تجمع «لبیک یا رسول‌الله (ص) و برپایی خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه» در این شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: از دیگر برنامه های فرهنگی می توان بر فعال سازی مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره در بقاع شهرستان، اجرای برنامه های بصیرتی و کرسی های گفتمان انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه، رصد و نظارت بر عوائد و نذور نقدی، رصد و نظارت بر مشارکت های غیر نقدی (طرح مودت)، ساماندهی روحانیون اعزامی، مستقر و بومی در بقاع متبرکه و مناطق محروم اشاره کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.