مهدی هاشمی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای خط اصلی فاضلاب مهرشهر بیرجند اکنون بیشتر از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: در حال حاضر سه پیمانکار در زمینه اجرای خطوط اصلی طرح شبکه فاضلاب و 2 پیمانکار در حوزه خطوط فرعی فاضلاب مهرشهر مشغول به کار هستند.
وی بیان کرد: منطقه مهرشهر توسط اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بیرجند به هفت قسمت تقسیم بندی شد که اولویت نخست اجرای فاضلاب در مناطق قسمت ششم و هفتم غرب مهرشهر است.
به گزارش ایرنا هاشمی مقدم اظهار کرد: در مرحله بکارگیری پیمانکار برای نصب انشعابات قسمت 6 و هفت هستیم و عملیات اجرایی این طرح در آینده بسیار نزدیک آغاز می شود.

** آغاز عملیات نصب انشعابات فاضلاب در منطقه غربی مهرشهر به زودی
وی از آغاز عملیات نصب انشعابات فاضلاب در منطقه غربی مهرشهر از آذرماه امسال خبر داد و یادآور شد: از آنجاییکه منطقه غربی مهرشهر دارای مشکل آب سطحی است تلاش داریم ابتدا انشعابات فاضلاب این 2 قسمت نصب و مشکل مردم حل شود.
وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه یک پیمانکار با قرارداد نصب 500 رشته فاضلاب بکارگیری شده است و پیمان بعدی نیز در دست انجام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان افزود: برای اجرای فاضلاب مهرشهر بیرجند پیمان های اجرایی چهار طرح عمرانی در حال انجام است.
هاشمی مقدم گفت: در حال حاضر چهار قرارداد با پیمانکاران صنعت آب و فاضلاب به مبلغ هشت میلیارد و 840 میلیون تومان منعقد شده که همه تا سقف 25 درصد افزایش خواهند یافت.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، پیمان های نظارت بر اجرای کار، قرارداد آسفالت شکافی و مرمت آسفالت به مبلغ 800 میلیون تومان، قرارداد نصب انشعابات فاضلاب و غیره همه در قالب پروژه اجرا خواهد شد.
وی پروژه اجرای شبکه فاضلاب مهرشهر را یکی از پروژه های بسیار بزرگ مرکز استان عنوان کرد و افزود: در مجموع در این منطقه حدود 30 کیلومتر پیمان اجرا خواهد شد.
وی در ارتباط با آسفالت معابر و جاده های اصلی مهرشهر بیرجند بیان کرد: در حال حاضر 80 درصد مسیر اصلی مهر شهر آسفالت شده است، قاعدتا منطق این بود که ابتدا خدمات زیربنایی انجام و سپس آسفالت انجام شود که متاسفانه این مهم محقق نشد.
وی ادامه داد: اکنون برای اینکه هزینه های زیادی به مردم تحمیل نشود جلوی آسفالت سایر مسیرها گرفته شد و به سرعت نصب شبکه های فاضلاب با همکاری مردم انجام خواهد شد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان یادآور شد: حداقل روزی 10 انشعاب خانگی فاضلاب نصب خواهد شد مردم در این زمینه ما را یاری کنند.
هاشمی مقدم یادآور شد: با توجه به محدودیت های مالی کار به سختی پیش می رود لذا از مردم استان تقاضا داریم در نصب انشعابات نهایت همکاری را با ما داشته باشند چراکه هزینه اجرای شبکه های فاضلاب چهار تا پنج برابر شبکه های آب است.
وی در خصوص پروژه در حال ساخت تصفیه خانه فاضلاب بیرجند نیز افزود: این پروژه از محل بانک اکو در حال انجام است، سه هفته گذشته موفق شدیم آخرین قسط وام بانک اکو به مبلغ 3.9 میلیون یورو را اخذ کنیم همچنین از طریق شورای اقتصاد در حال پیگیری برای در خواست افزایش وام هستیم.

** پیشرفت 65 درصدی احداث تصفیه خانه جدید بیرجند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی عنوان کرد: خط انتقال اکنون تکمیل و تصفیه خانه در حال ساخت است، مجموع کل طرح شامل تصفیه خانه و خط انتقال 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
هاشمی مقدم ادامه داد: تصفیه خانه یاد شده در داخل ملک تصفیه خانه قدیم در حال احداث است مجموع فاضلاب شهر به این تصفیه خانه که از جدیدترین روش ها در ساخت آن استفاده شده وارد خواهد شد.
وی اضافه کرد: تصفیه فاضلاب در کمتر از هشت ساعت و بدون ایجاد هیچگونه بویی انجام خواهد شد این در حالیست که در مدول اول تصفیه خانه بیرجند از روش برکه تثبیت استفاده شده و فاضلاب باید 35 روز برای تصفیه در برکه باقی بماند و این سبب ایجاد بود نامطبوع در منطقه شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.