به گزارش ایرنا سردار غلامرضا احمدی روز سه شنبه در همایش ائمه جماعات، هیات امنا، خادمان و فرماندهان پایگاه های مقاومت خراسان جنوبی در بیرجند افزود: امروز استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های مختلف مورد تهاجم قرار داده اند که باید بیدار باشیم و غفلت نکنیم.
وی بیان کرد: امروز سیاستمداران آمریکایی، جهان اسلام را از دیوانه بودن ترامپ می ترسانند زیرا آنها هم می دانند که با هوشیاری نمی توانند کاری بکنند و این بیانگر قدرت اسلام در برابر کفر است.
وی گفت: مقام معظم رهبری سال 94 در جمع ائمه جمعه و جماعات گفتند که نمازجمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است و نباید از تعبیر قرارگاه ترسید چون تهاجم امروز دشمن همانند جنگ است، نیازمند قرارگاه است و این جنگ بر ما تحمیل شده و در حال جنگ با چنین نبردی هستیم.
این فرمانده ارشد سپاه پاسداران اضافه کرد: دشمن در این جنگ به ایمان، بصیرت، تقوا و اخلاق ما حمله و ویروس های مختلف فرهنگی را در جامعه پخش می کند که وجود قرارگاه هایی همانند نمازجمعه و مساجد نیاز است تا مانند قرارگاه های زمان جنگ مقابل این هجوم بایستد.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مسجد را در شمار زیباترین و پرمغزترین ابتکارات اسلام، خانه خدا و خانه مردم، خلوت انس با خدا و محل حشر با مردم، کانون ذکر و معراج معنوی، جایگاه عبادت و پایگاه سیاست برشمردند که به حق می تواند قرارگاه خوبی برای مواجهه با خیالات شوم دشمن باشد.
سردار احمدی گفت: رهبر معظم انقلاب هفت توصیه مهم برای مساجد و امامان جماعت عنوان کردند و فرمودند «میان مسجد و مراکز آموزشی در هر محل همکاری و پیوند برقرار شود».
وی افزود: ایشان در توصیه دیگر فرمودند «چه نکوست که دانش آموزان ممتاز در محل مسجد و محراب مدال افتخار دریافت کنند و از کسانی که موفقیت های ورزشی، علمی و اجتماعی کسب کرده اند در مسجد تقدیر شود».
وی بیان کرد: در فرازی دیگر از سخنان معظم له آمده است که «امامان جمعه و جماعات با جوانان تازه ازدواج شده در محل ارتباط برقرار کنند و با غم دیدگان غم گساری کنند» اما تا چه حد توانسته ایم این مهم را عملیاتی کنیم.
فرمانده سپاه حضرت علی بن ابیطالب (ع) گفت: همه این توصیه ها بیانگر این مهم است که امروز کارگشایی از مشکل های عاطفی مردم تنها راه جذب جوانان به مساجد است و گرنه با تشویق گروه حقوقی و برگ سبز سربازی برای جذب جوانان کاری خواهیم کرد که نه به درد دنیا و نه به درد آخرت بخورد.
وی خواستار فعالیت بیش از پیش فعالان مساجد و پایگاه های مقاومت برای جذب جوانان و نوجوانان در مساجد شد و افزود: امیدواریم با این روند گام های موثری در این زمینه برداشته شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.