به گزارش ایرنا حسین خوشایند روز سه شنبه در نشست کمیته راهبردی و هماهنگی آموزش های مهارتی استان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در بخش دولتی فنی و حرفه‌ای استان با داشتن 100 کارگاه آموزشی و 100 مربی در هفت ماه امسال، 450 حرفه شغلی ایجاد شد.
وی اظهار کرد: رکن اصلی کار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، مهارت آموزی است که در قالب دوره ای هزاران نفر ساعت آموزش بصورت کوتاه مدت در مرکزهای ثابت این اداره کل ارائه می شود.
وی گفت: آموزش‌های بخش دولتی فنی و حرفه ‌ای رایگان ارائه شده و در بخش غیردولتی براساس شهریه‌ مصوب سالانه آموزش‌ها ارائه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش آموزش به قشر عشایر تعهد سالانه فنی و حرفه ‌ای استان در سال جاری، 45 هزار نفر ساعت بود و در هفت ماه نخست امسال 48 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد.
وی تصریح کرد: در بخش آموزش دانشجویان نیز تعهد استان در سال جاری 150 هزار نفر ساعت آموزش بوده که تاکنون 99 هزار و 268 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.
خوشایند گفت: در بخش آموزش روستایی تعهد ابلاغی به استان برای سال جاری، 494 هزار نفر ساعت آموزش بوده که تاکنون 457 هزار نفر ساعت در این بخش آموزش دیده‌اند.
وی افزود: تعهد آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بخش زندان‌ها در سال جاری، 184 هزار نفر ساعت آموزش است که در این بخش تاکنون 136 هزار نفر ساعت آموزش انجام شده است.
نشست کمیته راهبردی و هماهنگی آموزش های مهارتی خراسان جنوبی با توجه به مصوبات پنجمین کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور مسئولان ذیربط در معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.
طرح ملی بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور 20 تا 25 آبان اجرا می شود و مرکزهای آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشور در این مدت با هدف ترویج مهارت آموزی پذیرای عموم است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.