به گزارش ایرنا محمد سنجری روز یکشنبه در جلسه ای با حضور رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی افزود: براساس قانون مشاغل خانگی ( مصوب سال 1389 مجلس شورای اسلامی ) ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی یکی از سیاست های اشتغالزایی کشور است.
وی گفت: این برنامه هر سال از طریق صدور مجوزها و حمایت های مالی و قانونی در سطح استان ها از جمله خراسان جنوبی تداوم یافته است.
وی ادامه داد: طی سال های 90 تا 94 حدود 24 هزار مجوز مشاغل خانگی در رشته های مختلف در استان صادر و حدود 13 هزار نفر از تسهیلات مربوط بهره مند شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: همچنین در زمینه اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی، تفاهم نامه همکاری بین وزارت متبوع و سازمان جهاد دانشگاهی منعقد شده است.
وی عنوان کرد: براساس آسیب شناسی صورت گرفته برای رفع مشکلات طرح ساماندهی مشاغل خانگی بایستی توسعه فعالیت های شبکه ای، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، توسعه رشته ای نوین، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی و هدفمندی حمایت ها مورد توجه قرار بگیرد، همچنین فرآیند فعلی مورد بازنگری و مدل جدید توسعه مشاغل خانگی طراحی و ارائه شد.
سنجری الگوی جدید توسعه مشاغل را ایجاد و تثبیت اشتغال از طریق کسب وکارهای خانگی عنوان کرد و استراتژی طرح را توسعه کسب و کارهای خانگی و محلی در بستر زنجیره ارزش مربوطه واتصال پایدار به بازار دانست.
وی یادآور شد: افزایش سهم مشاغل خانگی توسعه یافته در اقتصاد مناطق، افزایش حضور پایدار کسب و کارهای خانگی در بازار محلی و ملی و ایجاد اشتغال پایدار در حوزه مشاغل خانگی از مهمترین دستاوردهای مورد انتظار این طرح است.
وی گفت: همچنین اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و کسب و کارهای مستقل به بنگاه های پیشرو، توانمندی متقاضیان قبل از دریافت حمایت های مالی و کاهش وابستگی آنها به تسهیلات از دیگر دستاوردهای طرح مذکور است.
سنجری در تشریح جزئیات تفاهم نامه منعقده با جهاد دانشگاهی گفت: این تفاهم نامه به منظور بهره مندی از ظرفیت های علمی، مدیریتی، تخصصی و کاربردی جهاد در پیاده سازی برنامه ها و طرح های وزارت متبوع منعقد شد.
وی اضافه کرد: هم افزایی در اجرای برنامه ها و طرح های توسعه اشتغال و کارآفرینی و همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اطلاع رسانی، مشاوره شغلی و کارآفرینی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.