فرهاد فلاحتی روز چهارشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان با رئیسان دانشگاه های خراسان جنوبی به میزبانی دانشگاه بیرجند افزود: بودجه فرهنگی یکی از دانشگاه های عربستان چند برابر بیشتر از دانشگاه های کشور است.
وی با بیان اینکه شفافیت نبودن در هزینه کرد بودجه سبب می شود نسبت به همدیگر بی اعتماد باشیم، گفت: با شفاف سازی بودجه بسیاری از بی اعتمادی ها از بین می رود.
وی با تاکید بر اینکه به دانشگاه های خراسان جنوبی نباید در سطح استانی و شهرستانی نگاه کرد، افزود: نگاه ملی به دانشگاه ها سبب توسعه بیش از پیش دانشگاه ها می شود.
به گزارش ایرنا اظهار کرد: اگر هر کدام از دانشگاه ای استان یک موضوع خاص را در اولویت کاری خود قرار دهد و هم پوشانی داشته باشیم در برنامه ریزی معین و در اشل ملی به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت.
وی با بیان اینکه نگاه فعلی وزارت آموزش عالی و علوم پزشکی به این سمت است، یادآور شد: آمادگی داریم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را برای بازدید از مجموع فعالیت های آموزشی به خراسان جنوبی دعوت کنیم.
وی در ادامه به نقش آموزش عالی در مباحث فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در مجموعه دانشگاه های استان کمترین میزان آسیب ها را نسبت به سایر دانشگاه های کشور داریم که امید است با توانمندی و نگاه علمی به آینده مشکلات را رفع کنیم.

** بودجه پژوهشی کشور نیم درصد است
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: باور همه ما این است که همه مسائل کشور در دانشگاه ها و آموزش پرورش نهفته است بنابراین حل تمام مشکلات را باید در این 2 مکان واکاوی کنیم و این مهم بحث جناح چپ و راست نیست.
فلاحتی گفت: بودجه پژوهشی کشور تنها نیم درصد است که همین نیز به طور کامل اختصاص نمی یابد چگونه می توان با این بودجه کم در سند چشم انداز به جایگاه مناسب برسیم.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در این مراسم با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه، افزود: کشور در بحث فرهنگ مدنی ضعیف است.
حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی بیان کرد: تعریف درستی برای دانشگاه ها و دانش آموختگان دانشگاهی نشده است بنابراین همه جوانان منتظر پشت میز نشینی هستند.
وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه مصوبات خوبی در ارتباط با دانشگاه آمده است، مجمع نمایندگان استان در بحث بودجه دانشگاه ها آماده همکاری هستند.
رئیس دانشگاه بیرجند خردادماه امسال در گفت و گو با ایرنا گفته بود: در حال حاضر 46 موسسه آموزش عالی در استان در حال فعالیت است که 28 مورد آن خارج از مرکز استان و در سایر شهرستان ها مشغول ارایه خدمت هستند.
خلیل خلیلی ادامه داد: از مجموع واحدهای آموزشی استان، سه واحد آموزش عالی دولتی شامل دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند و بزرگمهر قاین و 2 موسسه آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی هرمزان بیرجند و پیروزان فردوس است.
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در حال حاضر 16 دانشگاه جامع علمی کاربردی، پنج واحد دانشگاه آزاد اسلامی، پنج واحد دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزشکده، 13 واحد دانشگاه پیام نور، سه پردیس دانشگاه فرهنگیان و 6 مرکز پژوهشی در شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس، نهبندان و قاین در حال فعالیت است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054*خبرنگار - رقیه محمدی * انتشار -مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.