حسین کیان پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 92 و اوایل سال 93 با توجه به حجم بالای خرابی ها و وضعیت نامساعد مسیر عملیات پخش ماسه آسفالت در مسیر فوق به طور کامل اجرا شد که نتیجه کار بسیار رضایت بخش بود.
وی گفت: به منظور حفظ رویه فوق عملیات و احیا ماسه آسفالت و ترمیم رویه این محور با هدف افزایش سطح ایمنی و صرفه جویی در اعتبارات در دستور کار این اداره قرار گرفت.
وی بیان کرد: در مدت یک ماه توسط اکیپ امانی پرسنل راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان طبس، قبل از شروع فصل سرما عملیات ترمیم رویه راه در مسیر عشق آباد - بردسکن به طور کامل اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا کیان پور اظهار کرد: هزینه اجرای پروژه مذکور ١٦میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی - استانی تامین شد.
وی ادامه داد: همچنین قیر مورد نیاز به مقدار ٦٠٠ تن برای این پروژه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تامین شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس نیز افزود: این شهرستان دارای بیش از 2 هزار و 190 کیلومتر جاده بین شهری و روستایی است.
صادق کلانی گفت: عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ ساله به تناسب اعتبارات و یا با تامین قیر رایگان در برنامه اداره شهرستان و نمایندگی دستگردان قرار می‌ گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت ‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می شود.
وی یادآور شد: برای افزایش زمان بهره برداری، عملیات نگهداری پیشگیرانه و اضطراری رویه آسفالت باید قبل از گذشت 75 درصد عمر مفید روسازی انجام شود، که به دلیل کمبود اعتبارات بعضا خرابی رویه راهها از این سطح گذر می کند که مستلزم صرف هزینه بیشتر برای وضعیت روسازی راهها خواهد بود.
شهرستان طبس با 72 هزار نفر جمعیت و 57 هزار کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین شهرستان ایران و خراسان جنوبی است.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054*خبرنگار - رقیه محمدی * انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.