عباسعلی بهاری روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان جنوبی افزود: ما میراث دار یکسری فرهنگ های غلط رسانه ای از گذشته هستیم، در گذشته رسالت خبری به درستی انجام نشد و این سبب شده پویایی از جامعه گرفته شود.
وی گفت: ایرنا رسانه قابل اعتمادی برای دولت و ملت است اما نشر اکاذیب در جامعه راحت است لذا سرعت و صحت از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی بر ارتباط بیشتر و بهتر بین رسانه و مسئولان دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: برخی رسانه ها سکاندار اخبار کذب و صدق استان هستند که این امر به استان آسیب وارد می کند.
به گزارش ایرنا بهاری ادامه داد: این عامل سبب شد مسئولان دستگاه های اجرایی استان در پاسخگویی به تمامی رسانه ها بعضا محتاط عمل کنند.
وی بیان کرد: تلاش فراوانی شده تا دستگاه های اجرایی استان با رسانه ها همکاری بیشتری داشته باشند، هیچ دستگاهی حق ندارد پاسخگوی سوال خبرنگاران در ارتباط با مسائل استان نباشد.
وی یادآور شد: در ماه های گذشته عملکرد روابط عمومی دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفت همچنین با ارزیابی رسانه های استان، بحث تعامل با رسانه سرلوحه کار در استانداری قرار دارد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی افزود: به خبرنگاران میدان داده می شود اما منوط به اینکه صداقت در رفتار مدنظر قرار بگیرد.
بهاری گفت: در جشنواره روابط عمومی ها مشکلات مربوط به خبرنگاران و روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از خبرنگاران برای جهت دهی شود دستگاه ها به سمت اهداف رسانه نیز نظر خواهی خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر زیرساخت های آموزشی در استان ضعیف است و برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم این در حالیست که این استان سابقه آموزشی قوی دارد.
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید با رسانه ها در ارتباط باشند و پاسخگوی مطالبه خبرنگاران باشند.
وی بر برگزاری دوره های آموزشی ویژه روابط عمومی ها و خبرنگاران تاکید کرد و گفت: در حال حاضر یک دوره آموزشی با همکاری جهاد دانشگاهی مرکز استان آغاز شد که این دوره ها در 6 مرحله 16 ساعته ویژه روابط عمومی ها و خبرنگاران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این دوره ها در سه مرحله مقدماتی، پیشرفته و عکاسی حرفه ای برگزار می شود، افزود: در این دوره ها شرکت کنندگان با مبانی خبرنویسی، درست نویسی و گزارش نویسی آشنا خواهند شد.
در این آیین از زحمات عباسقلی اشکورجیری تقدیر و رسول محمد حسنی به عنوان رئیس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان جنوبی معرفی شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.