جواد مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برای پوشش این حوادث، 93 نفر روز امدادگر فعالیت کردند و 46 خودرو نیز اعزام شده است.
وی بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال چهار دوره کمک های اولیه، چهار دوره مهارتهای داوطلبی، 2 دوره عمومی امداد، 2 دوره عمومی نجات و یک دوره تخصصی نجات حوادث جاده ای در شهرستان برگزار شد که در مجموع در این دوره ها 140 عضو آموزش دیدند.
سرپرست جمعیت هلال احمر درمیان اجرای طرح فرشتگان رحمت، طرح شوق رویش، طرح ارمغان مهر و طرح دست مهربانی را از جمله طرح های اجرا شده در هلال احمر شهرستان در راستای کمک به محرومین در سال جاری بیان کرد.
به گفته مرادی، جوانان به عنوان افسران خط مقدم خدمات داوطلبانه با ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه در جامعه عامل تغییر نگرش های نادرست و پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند.
وی یادآور شد: اصول و اهداف جمعیت هلال احمر باید نقشه راه همه اعضای جوان جمعیت باشد تا بتوانند در میان سایر اقشار جامعه به درستی فعالیت های داوطلبانه را فرهنگ سازی کنند.
وی گفت: هم اکنون 423 داوطلب عضو جمعیت هلال احمر این شهرستان مرزی هستند که از این تعداد 253 نفر مرد و 170 نفر زن هستند.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.