حجت الاسلام سید محمد باقرعبادی یکشنبه شب در دیدار صمیمی با مردم در مجتمع مذهبی ابن حسام بیرجند افزود: در این راستا 352 میلیارد تومان به مبلغ پیشنهادی دولت برای بودجه امسال استان افزوده شد.
وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی استان در سال 96 توسط دولت 392 میلیارد تومان بود که 100 میلیارد تومان نسبت به سال قبل افزایش یافت.
وی اظهار کرد: رقم نهایی بودجه استان در نوع خود بی نظیر است و با تحقق این مهم بسیاری از استان های با جمعیت بیشتر را پشت سر گذاشتیم.
وی موضوع اشتغال به ویژه برای روستاییان را یکی از مهمترین مباحث استان دانست و گفت: در این زمینه امسال یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه برای اشتغال روستاییان و شهرهای محروم اختصاص یافت و به زودی آیین نامه آن تدوین و منجر به اشتغال خواهد شد.

** صنایع دستی و فرش، چشمه جوشان ایجاد اشتغال
وی با بیان اینکه یکی از چشمه های جوشان اشتغال همواره بحث گردشگری، صنایع دستی و فرش است، یادآور شد: در این راستا با نمایندگان مجلس فراکسیون فرش تشکیل شد همچنین با برگزاری جلسات متعدد برای حل مشکلات صنایع دستی و فرش، برای حمایت از صنایع دستی و فرش طرح حمایتی تصویب شد.
وی ادامه داد: در قالب این طرح دولت موظف شد تمام کارگاه های صنایع دستی و فرش که کد دار هستند را بیمه کند، همچنین بانک مرکزی موظف شد به تمام کسانی که در حوزه صنایع دستی فعال هستند وام مسکن پرداخت کند و دولت نسبت به عرضه کالای آنها کمک کند.
به گزارش ایرنا عبادی با اشاره به اینکه درآمد چین از صنایع دستی از درآمد نفت ایران بیشتر است، اظهار کرد: اگر قرار است در کوتاه مدت طرح ضربتی برای ایجاد اشتغال انجام شود باید بر صنایع دستی تکیه کرد چراکه برخی صنایع دستی از برخی شغل های دولتی درآمد بسیار بالاتری دارد که مردم از آن بی خبرند.
وی یادآور شد: در دیدار با مقام معظم رهبری تمامی مشکلات استان به ویژه کمبود آب، کمبود پروازها، نبود ریل و اشتغال بیان شد.
وی افزود: در پی بررسی مشکل کمبود پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند، راه آهن و وضعیت جاده های استان تا پای استیضاح وزیر راه پیش رفتیم که اقدامات قابل قبولی در این حوزه ها اکنون شاهد هستیم.

** افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند خبر داد و گفت: تعداد پروازها اکنون نسبت به فرودگاه های مشابه قابل قبول است اما هنوز افزایش خواهد یافت.
عبادی اضافه کرد: افزایش پروازهای بیرجند، مشهد، تهران و راه اندازی پرواز بیرجند - کیش و بیرجند - زاهدان نیز در حال پیگیری است.
وی به بهبود وضعیت بیمارستان های استان اشاره کرد و یادآور شد: بیمارستان نیمه تمام رازی بیرجند با پیگیری های متعدد به بهره برداری رسید و تجهیزات آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شد.
وی به احداث بیمارستان تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد و افزود: اکنون در این بیمارستان تمامی خدمات برای افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی رایگان است، علی رغم کمبود بودجه در نهایت به سرانجام رسید.
ورود دستگاه آنژیوگرافی قلب و مغز به استان، تجهیز بیمارستان شیمی درمانی و رادیوتراپی، احداث ساختمان بنیاد نخبگان و برگزاری کنفرانس سرآمدان استان برای نخستین بار و با حضور کشورهای آمریکا، اروپا و غیره، تامین 160 آنتن دیجیتال در مناطق روستایی و غیره از دیگر اقداماتی بود که عبادی به جزئیات آن پرداخت.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به باروری ابرها در سال زراعی گذشته اشاره کرد و گفت: حداقل هشت مرتبه باروری ابرها در استان صورت گرفت برخی ریزش ها محصول باروری ابرها بود که سبب سرازیر شدن قنات ها نیز شد.

** گلایه نماینده مجلس از دولت برای پروژه انتقال آب به استان
عبادی با بیان اینکه در خصوص پروژه انتقال آب به خراسان جنوبی از دولت گلایه داریم، اظهار کرد: این مهم باید توسط دولت جدی گرفته شود در این زمینه وزارت نیرو کوتاهی کرده است.
وی افزود: راه اندازی کارخانه سیمان باقران از جمله کارهای ناتمامی بود که به پایان رسید در این حوزه حدود 80 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد همچنین 6 میلیون یورو نیز اختصاص یافت.
عبادی در ارتباط با دوبانده سازی جاده بیرجند - قاین به عنوان جاده مرگ یادآور شد: به هر قیمتی شده این پروژه باید به اتمام برسد، امروز تمام جاده به پیمانکار سپرده شده و سرعت کار بسیار پیشرفت دارد از وزیر راه درخواست می شود بودجه همینطور تزریق شود.
وی گفت: در زمینه پیگیری خط راه آهن خراسان جنوبی در مجلس قبل تا پای استعفا پیش رفتیم تا سرانجام ردیف بودجه به آن تعلق گرفت اما باید حتما فایناس شود.

** پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران پروژه ریل آهن
وی اضافه کرد: کار بزرگی در این زمینه صورت گرفت و صندوق توسعه موافق کرد برای این مسیر به سرمایه گذار تا 85 درصد این مسیر تسهیلات با بهره پایین پرداخت کند.
وی گفت: موافقت با پرداخت تسهیلات در خصوص این پروژه بزرگ، برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی جاذبه ایجاد کرد در نتیجه کنسرسیومی از سرمایه گذاری داخلی در حال تشکیل شدن است و به زودی وارد کار خواهند شد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه گاهی اوقات موضوع امر به معروف و نهی از منکر جامع تفسیر نمی شود، افزود: مصداق های بسیار مهم تر و بزرگتری در این زمینه وجود دارد که به آن توجه نمی شود.
عبادی یکی از مصداق های مهم امر به معروف و نهی از منکر را نسبت به مسئولان عنوان کرد و گفت: برخی افراد در جامعه فساد اقتصادی مرتکب شده و انباشت نامشروع ثروت برای خود انجام داده اند.
وی با اشاره به روایت « امر به معروف و نهی از منکر اگر ترک شود اشرار بر شما مسلط می شوند» بیان کرد: بر اساس این روایت اشرار کسانی هستند که برای حاکمیت خیز برداشته اند تا قدرت ها و پست ها را به دست بگیرند و سپس چپاول و غارت اقتصادی، فرهنگی و غیره کنند.

** مسئولان در برابر مفاسد اقتصادی سکوت نکنند
وی ادامه داد: اگر مسئولان در برابر مفاسد اقتصادی سکوت کنند و با جلوی کارهای مفسد اقتصادی را نگرفته و وی را نهی از منکر نکنند اشرار بر آنها مسلط می شود لذا هر مسئولی در هر جایگاه باید نسبت به این امر حساس باشد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر جریان های سیاسی متعددی در کشور وجود دارد که اگر به همان اسمی که دارند عمل کنند امروز جمهوری اسلامی آباد شده بود.
عبادی اضافه کرد: اگر اصلاح طلبان و اصول گرایان واقعا دنبال اصول و اصلاح باشند این مملکت آباد می شود اما یکی از مشکلات ما این است که با یکی رفیق می شویم و اصول و اصلاح را فراموش می کنیم.
وی ادامه داد: اگر اصلاح طلب واقعی باشیم جایی که چپاول بیت المال است منافع سیاسی را کنار گذاشته و قاطع عمل می کنیم اما مشکل اسم هاست، نیروی انسانی که تحت لوای اسم ها هستند باید و شاید به این اسم ها عمل نمی کنند.
وی بیان کرد: گاهی اسم اصلاح است اما افساد در می آید گاهی اسم اصول است تنها چیزی که نمی شود همان اصول است این در حالیست که روز قیامت معیارها سنجیده می شود.
وی به تخلفات 15 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و افزود: توسط تعدادی از نماینده مجلس تحقیق و تفحص های زیادی در این زمینه انجام شد و بعد از 9 ماه تلاش پی در پی در نهایت اطلاعات زیادی از تخلفات مالی بدست آمد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در این پرونده افرادی که اصلا واجد شرایط دریافت وام نبودند 100 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده بودند اگر به عنوان نماینده سکوت کنیم از رهبر انقلاب حمایت نکرده ایم.

** مبارزه با مفاسد اقتصادی نیازمند حمایت مسئولان
عبادی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب برای مبارزه به مفاسد اقتصادی نیاز به یاور دارد، یادآور شد: تعداد بسیار محدودی در این زمینه گام بر می دارند، افرادی نیز با دخالت نکردن در این امر مهم خود را روشنفکر می دانند و در نهایت از شبکه های غربی مورد حمایت قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه باید دنبال معیارها حرکت کرد، گفت: باید بر اساس معیارها به جریان های سیاسی نمره داده و به همان نسبت آنها را تعیین کنیم.
وی عنوان کرد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ظلم شده است، برخی در حیطه مسئولیت ظلم می کنند نگذاریم واقعه کربلا دگربار تکرار شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054*خبرنگار - رقیه محمدی * انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.