عباس میرزایی روز دوشنبه در نشست خبری در بیرجند افزود: 614 ماموریت مهم این سازمان از نوروز 96 تاکنون زنگ خطری مهم برای این منطقه است که تنها راه برون رفت از این معضل ایمن سازی و فرهنگ سازی پیشگیری قبل از حادثه خواهد بود.
وی ادامه داد: مکان های اقامتی و هتلینگ بیرجند هم آمادگی لازم را در زمان حادثه ندارند، اخطار های لازم صورت گرفته است و در صورتی که نکات ایمنی را رعایت نکنند با حکم قضایی پلمب خواهند شد.
وی بازار بیرجند را یکی دیگر از مکان های ناایمن اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه از بافت کاملا سنتی برخوردار است امکان ورود وسایل اطفاء حریق به بازار وجود ندارد که با استقرار تجهیزات ایمنی آتش نشانی در بازار، تا حدودی ایمن سازی شده است اما انبار های پشت بازار به این علت که به هیچ عنوان امکان ورود وجود ندارد در صورت وقوع حادثه و ایجاد مشکل با حکم قضایی تخریب خواهند شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند اظهار کرد: در بحث بازیافت ها هم 17 مورد را در سطح شهر شناسایی کردیم و تذکرهای لازم را ابلاغ کردیم که در صورت همکاری نکردن پلمب خواهند شد.

**فرسودگی 50 درصد ناوگان خودرویی آتش نشانی بیرجند
میرزایی با بیان اینکه 50 درصد ناوگان خودرویی آتش نشانی بیرجند فرسوده است عنوان کرد: با توجه به پراکندگی جمعیت در شهر بیرجند این سازمان نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.
وی تصریح کرد: با تمام کمبودهای موجود اما توانسته ایم ایستگاهی را با اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون تومان در مهر شهر شروع کنیم که 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.
وی گفت: همچنین آموزش آتش نشانان در زمینه های مختلف ایمنی از قبیل صعود و فرود، غواصی و آتش نشانی از مهمترین فعالیت های این سازمان در سال جاری بوده است که در همین ارتباط 30 نیروی صعود و فرود و 14 غواص آمادگی لازم را برای عملیات های مورد نظر خواهند داشت.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند ادامه داد: با توجه به خسارت های زیاد ناشی از آتش سوزی 50 هزار واحد مسکونی را در بیرجند بیمه کردیم که خسارت دیدگان در صورت بروز حوادث از 100 میلیون ریال برای خسارت ساختمان و 50 میلیون ریال خسارت وسایل برخوردار می شوند.

**آمادگی کامل سازمان آتش نشانی در ایام محرم
وی با بیان اینکه نیروهای امدادرسان این سازمان در ایام محرم آمادگی کامل و لازم را در مقابله با حوادث احتمالی دارند افزود: آتش نشانان در 6 ایستگاه ثابت و هشت ایستگاه سیار به ترتیب با 32 و 16 نیرو آماده باش کامل خواهند بود.
وی گفت: در همین ارتباط برای مدیریت صحیح و به موقع در 43 مسجد بیرجند نمایندگان ما حضور خواهند داشت تا در صورت بروز حوادث شاهد کمترین میزان خسارت باشیم.
میرزایی اضافه کرد: در بحث مدارس هم در 12 مدرسه طبق تفاهمنامه ای که بین آموزش و پرورش بیرجند و این سازمان انجام شده به صورت آزمایشی از بین دانش آموزان تعدادی را به عنوان ایمن یار انتخاب کردیم و آموزش های لازم را در اختیار آنها قرار دادیم که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.
وی همچنین در این نشست خبری از برگزاری مانور بزرگ آموزشی تخلیه اضطراری در روز سه شنبه چهارم مهر خبر داد و گفت: این مانور در نوع خود منحصر به فرد است که امیدواریم تاثیر مثبتی در بحث آموزشی و مقابله با حوادث واقعی داشته باشد.
آتش نشانی بیرجند دارای 6 ایستگاه عملیاتی و 117 نیروی انسانی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.