معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی روز شنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «امتداد عاشورا» از امروز ( دوم محرم ) به مدت یک هفته هر روز از ساعت 15:30 تا نماز مغرب و عشا برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.
علی فرخنده افزود: نمایشگاه امتداد عاشورا سال های گذشته در منطقه بیدخت برگزار می شد اما امسال با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم، در محل امامزادگان باقریه بیرجند برپا شد.
وی اجرای تعزیه با تئاتر مدافعان حرم، والفجر مقدماتی، والفجر یک، خدمات پزشکی، غرفه محصولات اقتصاد مقاومتی، کمک به جبهه مقاومت و عتبات عالیات را از جمله غرفه های این نمایشگاه عنوان کرد.
وی گفت: برگزاری تئاتر خیابانی با رویکرد شهید جاوید الاثر، غرفه رزمندگان و طلاب، برگزاری عزاداری با حضور جوانان در سنگر بهشت، اجرای تواشیح و ختم قرآن از دیگر برنامه های نمایشگاه در طول هفته دفاع مقدس خواهد بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید را از جمله مهمترین اهداف برپایی نمایشگاه یاد شده ذکر و اظهار کرد: یادآوری خاطرات هشت سال دفاع مقدس برای رزمندگان و تقویت روحیه ولایتمداری از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
وی با بیان اینکه غرفه های پیش بینی شده در این نمایشگاه قابلیت استفاده برای تمامی قشرها و سنین مختلف را دارد گفت: غرفه ها به گونه ای طراحی شده که قابلیت استفاده همزمان از سنین کودکی تا پیشکسوتان را دارد.
فرخنده از وجود 25 غرفه در نمایشگاه امتداد عاشورا خبر داد و افزود: نیروهای نظامی و انتظامی استان نیز در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت.
همچنین نخستین بار از اسناد نقش استان خراسان جنوبی در دفاع مقدس در نمایشگاه امتداد عاشوار رونمایی شد.
تاکنون 133 هزار سند مکتوب و تصویری رزمندگان استان شناسایی شده که از این تعداد 15 هزار و 410 سند مکتوب در سامانه ماوا به ثبت رسیده است.
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.