به گزارش ایرنا، غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
بازسازی صحنه های مربوط به گسیل شدن کاروان های مختلف به سمت غدیر، قرائت خطبه غدیر خم و برگزاری مراسم معرفی امیرمومنان علی (ع) به جانشینی پیامبر اسلام (ص) با هنرمندی 400 نفر از بسیجیان شهرستان با مهارت تمام انجام شد.
حدود هشت نفر از مردم شهرستان درمیان برای دیدن این نمایش در محل حاضر شدند و هنگام حضور کاروان ها با ذکر صلوات به نظاره بازسازی نمادین واقعه غدیر نشستند.
غارحرا، تولد حضرت علی(ع)، دعوت خویشاوندان، اهدای انگشتر، لیله المبیت، نزول آیه تطهیر، مباهله و اکرام ایتام از برنامه های اجرایی در بازسازی این واقعه بود.
همچنین مراسم عقد یک زوج جوان نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود و این زوج زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
امام جمعه اسدیه روز شنبه در بازسازی واقعه غدیر شهرستان افزود: غدیر چشمه جوشانی است که باید مسلمانان برای رسیدن به سعادت در مکتب غدیر حرکت کنند.
حجت الاسلام علیرضا حسینی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر بزرگترین رویداد فرهنگی شهرستان است، گفت: واقعه غدیر با همکاری 400 هنرمند در شهرستان بازسازی شد.
وی بیان کرد: بازسازی واقعه غدیر فصل نوینی از حرکت های ارزشی جوانان انقلابی است که در انتقال فرهنگ غدیر تاثیر بسزایی دارد.
وی ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری بازسازی واقعه غدیر یک آتش به اختیار فرهنگی است.
امام جمعه اسدیه اظهارکرد: بازخوانی واقعه غدیر با هدف گسترش فرهنگ ولایت و الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیر، شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین(ع) و کمک به گسترش معارف الهی در جامعه انجام می شود.
حسینی یادآور شد: عید سعید غدیر خم به طایفه و قشری خاص و تنها شیعیان اختصاص ندارد بلکه به همه افراد معتقد به قرآن و رسالت رسول اکرم(ص) و همه مسلمانان جهان و برای همه مردم آزاده اهل عالم است.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556* 6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.