سید علی اکبر پرویزی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی افزود: در استانی هستیم که شرایط برای مردم سخت شده، خشکسالی های پیاپی 18 سال گذشته بخشی از اشتغال استان را از بین برده و بخش عمده ای از درآمدهای مردم را دچار خدشه کرده است.
وی اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در برنامه های اقتصاد مقاومتی روی داد، حتی در پروژه های عمرانی دولت و مجلس نیز وجود دارد اینکه پروژه های نیمه تمام عمرانی با درصد پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در اولویت قرار گیرد و پروژه جدید آغاز نشود.
وی ادامه داد: این در حالیست که در استان نوپای خراسان جنوبی یا پروژه ای با این پیشرفت فیزیکی وجود ندارد یا بسیار محدود است که باید پروژه جدید آغاز شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه پروژه های نیمه تمام عمرانی در اولویت قرار بسیار عادلانه است اما چون در خراسان جنوبی از پایه دچار مشکل هستیم وضعیت به صلاح نیست.
وی اضافه کرد: محدودیت منابع بانکی در سراسر کشور وجود دارد اما در این استان بیشتر است شاید تصمیمات بین بانکی اگر اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات حوزه سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات حل خواهد شد.
پرویزی گفت: در یکسال گذشته به مدیران دستگاه های اجرایی استان اجازه ورود برای پرداخت وام و تسهیلات داده نشد و تا حدودی از دخالت دستگاه ها در امور بانکی جلوگیری شد.
وی بیان کرد: نگاه مدیریت استان این است که بانک ها با مشتری های خود بهتر می توانند کار کنند چراکه سوابق طرح ها و پروژه ها را دارند لذا اگر ورود پیدا کنند و با هم به نتیجه برسند مسیر برای اجرا و پرداخت تسهیلات باز می شود.
وی بر شتاب بیشتر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد و افزود: در این زمینه با بنیاد برکت، آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان توافقاتی انجام شد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: قرار شد آستان قدس رضوی بخشی از تسهیلات را در اختیار استان قرار دهد همچنین بنیاد مستضعفان قول داد بخشی از منابع به دست آمده را در حوزه زیرساخت های استان سرمایه گذاری کند.
وی به حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: سال گذشته 900 میلیون دلار صادرات از استان انجام شد و پیش بینی می شود امسال به بیش از یک میلیارد دلار برسد.
وی یادآور شد: حجم صادرات حجم خوبی است و صف طولانی مرز نشان می دهد صادرات در استان به نحو مطلوب انجام می شود.
پرویزی میزان معوقات بانکی استان تا پایان سال گذشته را 250 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تسهیلات معوقه زیاد نیست و این نشان از متعهد و خوش حساب بودن مردم استان است.
وی تصریح کرد: بیش از 2 هزار میلیارد تومان از پول مردم استان در موسسه هایی سرمایه گذاری شده که خارج استان از آن استفاده می شود و امید است با استفاده از این ظرفیت، اشتغال و سرمایه گذاری استان شتاب بیشتری بگیرد.
وی اظهار امیدواری کرد: با سفر رئیس کل بانک مرکزی و هیات همراه به خراسان جنوبی تصمیمات موثری در زمینه توسعه استان اخذ شود.
رئیس کل بانک مرکزی در پنجمین روز هفته دولت وارد خراسان جنوبی شد و حضور در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان، جلسه اقتصاد مقاومتی، شورای اداری استان، بازدید از کارخانه کویر تایر و نشست خبری از جمله برنامه های سفر یکروزه سیف در بیرجند است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.