حسن بخشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات با کارمزد 16 درصد برای رونق اقتصادی در روستاها به بسیجیان و افراد عادی در قالب راه اندازی واحدهای پرورش قارچ، شترمرغ، بوقلمون، ایجاد بارگاه زرشک خشک کنی، صنایع دستی و پرورش دام های سبک و سنگین پرداخت شد.
وی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای شهرستان درمیان مصوب شده است گفت: این تسهیلات با نرخ 10 درصد پرداخت می شود.
وی بیان کرد: این تسهیلات در زمینه صنایع تبدیلی با توجه به اینکه شهرستان درمیان دومین تولید کننده زرشک استان است، برای ایجاد کارگاه‌های بسته بندی و فرآوری این محصول پرداخت می شود.
مسئول بسیج سازندگی درمیان افزود: دوره‌های مختلف آموزشی برای متقاضیان و دریافت‌کنندگان تسهیلات برگزار می‌شود تا بتوانند با به‌کارگیری آموزش‌ها برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده به نتایج مناسب و مطلوبی دست یابند.
وی با بیان اینکه بسیج نقش بسیار پررنگی در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری به ویژه در عرصه اقتصاد مقاومتی دارد گفت: توسعه اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در راستای محرومیت زدایی از اولویت های بسیج سازندگی درمیان در سال جاری است.
بخشی بیان کرد: غنی سازی اوقات فراغت جوانان در قالب اردوهای جهادی، اجرای برنامه های فرهنگی، آموزش های فنی و حرفه ای، صنایع دستی، طرح های عمرانی و محرومیت زدایی از دیگر برنامه های امسال بسیج سازندگی است.
وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی تاکنون اقدامات خوبی در راستای محرومیت زدایی در روستاهای مرزی انجام داده است گفت: طرح محرومیت زدایی در دو دهستان قهستان و گزیک شهرستان در حال اجراست.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به قاینات از جنوب به سربیشه و از غرب به بیرجند و از شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.