حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند، افزود: انقلاب اسلامی انقلاب زیبایی هاست و مسئولان باید بدانند در هر جایی که قرار دارند یک فرصت و یک امتحان است.
وی ادامه داد: با امکاناتی که موجود است نباید عده ای برای ازدواج، تحصیل و حتی معیشت خانواده با مشکل مواجه شوند اما در مدتی که به عنوان امام جمعه در بیرجند هستم مکرر با این موارد مواجه شده ام.
وی با بیان اینکه آخرین خطبه های نماز جمعه را در بیرجند ایراد می کند،گفت: من از جنس مردم همین مرز و بوم هستم اما بنا به وظیفه ای که بر گردن خودم می بینم باید به سنگر دیگری بروم تا آنچه که در راستای ارتقای فرهنگ قرآنی در نظر دارم تلاش کنم که محقق شود.
امام جمعه بیرجند اظهار کرد: آنچه خدا می داند رفتنم از بیرجند به هیچ عنوان سیاسی نیست و آنچه برخی ها در فضا های مجازی منتشر می کنند کذب است زیرا عشق و امید من به مقام معظم رهبری، امام شهدا و شهداست و در هر جا که باشم در پشتیبانی از این آرمان ها گام برمی دارم.
وی بیان کرد: در برهه ای از زمان آمدنم به خراسان جنوبی را وظیفه خود دانستم و آمدم و آنچه توانستم برای ارتقای فرهنگ قرآن انجام دادم اما امروز هم با رفتنم از این استان با تمام پیشنهاد هایی که در خارج و داخل کشور دارم باز هم در سنگر های فرهنگی کار خواهم کرد.
وی تصریح کرد: اگر به دنبال تخریب باشیم در هیچ زمینه ای پیشرفتی حاصل نمی شود، چرا خراسان جنوبی که دارای مشاهیر بزرگی چون پروفسور گنجی، معتمد نژاد و تهامی و سایر بزرگان است باید با بروجرد و بجنورد اشتباه گرفته شود، تنها دلیلش این است که نخواستیم پیشرفت کنیم.
حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: با تمام حرف هایی که در این مدت پیش آمد اما از هیچ فردی ناراحت نیستم و همه را می بخشم و امیدوارم این مهم در مورد من هم صورت گیرد و اگر کم کاری از جانب من بوده است مردم ولایت مدار بیرجند ببخشند.

** حریت و آزادگی/ عقلانیت انقلابی/ جوانان
امام جمعه بیرجند، در ادامه با اشاره به اینکه شهدا از ما حریت و آزادگی می خواهند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان از عقلانیت انقلابی سخن گفته اند و جوانان ما باید این مهم را سرلوحه کارشان قرار دهند.
وی اظهار کرد: چرا باید به جای رسیدن به حریت و آزادگی به دنبال تهمت زدن به یکدیگر باشیم در حالی که همین تهمت ها جلوی پیشرفت، همدلی، همزبانی و محبت را می گیرد و درگیر عصر یخبندان محبت می شویم.
به گفته وی حضرت علی (ع) نماد همه خوبی هاست و تمام قرآن در علی (ع) جلوه کرد، قرآن معجزه مکتوب پیامبر اسلام(ص) است و امام علی (ع) معجزه عینی پیامبر اکرم (ص) است.
وی تصریح کرد: در مدت حضورم در این استان کاری که قابل گفتن و در خور شان مردم باشد انجام ندادم اما احداث مجموعه تخصصی امیر المومنین، مجموعه قرآنی اولوالالباب، برگزاری 19 آدینه، ساخت مصلی، تغییر های مورد نیاز مسجد امام حسین(ع) از مهمترین کارهایی بوده که در این مدت انجام شده است.
وی در ادامه تالیف کتاب های قرآنی، سخنرانی های مکرر در جمع امام جمعه های کشور، شناساندن بزرگان استان ، نکوداشت و بزرگداشت بزرگانی همچون تهامی ها، آیتی ها، گنجی ها و ...را از دیگر اقدام های خود و ستاد اقامه نماز جمعه در این مدت عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی از سال 1388 تاکنون امام جمعه شهر بیرجند و قبل از معرفی حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی به عنوان نخستین نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مرداد ماه سال 1395، وی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان بود.
حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی ، سوم مردادماه 1396 در جمع خبرنگاران ، کناره گیری خود را از امامت جمعه بیرجند تایید کرد و گفت: در سنگر دیگری مشغول خدمت خواهد شد و در مسیر پویایی نظام خدمت خواهد کرد، و احساس می کند حضورش برای پویایی اندیشه اسلامی در سنگر دیگری ضروری تر است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
3215* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.