احمد کمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آموزش ها را 779 نفر کارآموز فراگرفتند.
وی ادامه داد: دوره هایی که بیشترین متقاضیان را داشته و توسط مرکز فنی و حرفه ای بشرویه برگزار شده اند شامل نقاشی روی شیشه، کاشی سرامیک، برق، تعمیر موبایل و مکانیک هستند.
کمالی با اشاره به استقبال روستاییان از آموزش های مهارت فنی و حرفه ای اظهار کرد: در سال گذشته با افزایش ظرفیت مربیان یک سوم آموزش های فنی و حرفه ای بشرویه برای بیش از 500 نفر از روستاییان ارایه شد.
وی از آغاز آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای برای روستاییان در چند روز آینده خبر داد و اضافه کرد: حدود 100 نفر در قالب طرح اوقات فراغت فنی و حرفه ای دوره های آموزشی خود را شروع می کنند.
کمالی گفت: بیشتر متقاضیان در روستاها بانوان هستند که در رشته های فرآورده های لبنی، خیاطی و حوله بافی که سه حرفه اصلی مورد تقاضای روستاییان است، آموزش می بینند.
به گزارش ایرنا، مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای بشرویه افزود: در حال حاضر حدود 360 نفر کارآموز در قالب طرح اوقت فراغت در این مرکز مشغول سپری کردن دور های آموزشی خود هستند.
وی از فعال بودن 9 آموزشگاه آزاد زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای در بشرویه خبر داد و اضافه کرد: 2 آموزشگاه دیگر نیز در مرحله های پایانی ثبت هستند.
کمالی ادامه داد: این آموزشگاه ها در زمینه هایی نظیر فناوری اطلاعات، مراقبت زیبایی، کشاورزی، صنایع دستی، طراحی و دوخت، تابلو فرش و هنرهای نمایشی فعالیت می کنند.
وی با تاکید بر ارایه آموزش های مهارتی با بالاترین سطح کیفی و کمی برای متقاضیان، اظهار کرد: ارتقا سطح دانش مهارتی و فنی و حرفه ای مهارت جویان و همچنین کمک به اشتغال و خودکفایی آنان مهم ترین رسالت مراکز فنی و حرفه ای است.
31 تیر تا 6 مرداد با عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.