حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، روز پنجشنبه در جمع اساتید حوزه های علمیه خواهران خراسان جنوبی، افزود: خداوند متعال کرامت را مخصوص انسان های خاصی قرار نداده است و تمام بندگانش می توانند از این نعمت استفاده کنند اما هر کس به چه اندازه از این نعمت برخوردار شود متفاوت است.
وی ادامه داد: ائمه معصومین (ع) اسوه و الگوی کرامت در بین انسان ها هستند و در کنار آنها افراد با کرامت دیگری وجود داشته اند و خواهند داشت که همواره در پی رمز کرامت بوده اند و به خوبی آن را درک کرده اند که حضرت فاطمه معصومه(س) نمونه بارز این سخن است.
وی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، به حاضران گفت: در دهه کرامت فقط نباید به برگزاری مراسم ها بپردازیم بلکه باید فلسفه کرامت را پیدا کنیم، بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.
به گفته وی در کسب کرامت، منظور این نیست که همه باید پیغمبر باشند زیرا غیر از پیغمبران عالم از ابتدای بشریت تاکنون افرادی همچون سلمان فارسی و دیگر اصحاب بودند که کرامت را در رفتار و سخن آنها می شود پیدا کرد.
وی اظهار کرد: افراد با کرامت کسانی هستند که در کنار بندگی خدا از ظلم بیزارند و به کمک مظلومان عالم می آیند، اینها کسانی هستند که همواره در مسیر بندگی و عبودیت خداوند گام برداشتند و از غیر خدا بیزاری جستند.
وی در ادامه تاکید کرد: در کرامت به روی همه باز است و باید برای ورود به این وادی، راه بندگی خداوند را برگزینیم و در این راه گام برداریم.
دهه ی کرامت، 10 روز نخست ماه ذی العقده است که با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود و تا سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
3215* 6054* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.