ویدا وحید نیا، روز چهارشنبه در حاشیه همایش استانی زمین سیاره آبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به اینکه این همایش به صورت استانی برگزار شده است اما متقاضیانی از استان های تهران، یزد، خراسان شمالی و رضوی هم در این همایش شرکت کرده اند.
وی اظهار کرد: از 70 اثری که به این دبیرخانه ارسال شده 38 اثر در قالب سخنرانی و پوستر در این همایش ارایه می شود.
وی همچنین اعتلای درس زمین شناسی سال سوم و چهارم تجربی در متوسطه دوم، ارتقای سطح علمی دبیران آموزش و پرورش و به روز نمودن آنها و شناساندن توانمندی های معدنی و ژئو توریسم خراسان جنوبی را از مهمترین اهداف این همایش عنوان کرد.
وحید نیا، بررسی گسل های فعال و زمین لرزه های مخرب، پراکندگی منابع معدنی، ژئوتوریسم، بررسی وضعیت دیرینه شناسی، بررسی حوزه های رسوبی، معرفی پتانسیل های کانی قیمتی و نیمه قیمتی و توانمندی های استان در بخش سنگ های زینتی را از مهمترین محورهای مورد بررسی در این همایش بیان کرد.
وی تاکید کرد: بررسی دقیق این موارد و ارتباط مستقیم آموزش و پرورش با کارشناسان زمین شناسی باعث آگاهی بخشی و شناخت کافی دانش آموزان از محیط زیست می شود و از عواقب زیست محیطی که نسل های آینده را مورد تهدید قرار می دهد جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه این استان دارای پتانسیل های زیادی در حوزه های زمین شناسی است، عنوان کرد: در همین ارتباط می توان از این پتانسیل ها به عنوان یک منبع درآمد استفاده کرد که ارتقای ژئوتوریسم در استان یکی از راه های ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خواهد بود.
2 اثر از خراسان جنوبی و یک اثر از استان تهران به عنوان برگزیدگان همایش استانی زمین سیاره آبی برگزیده شدند.
این همایش به همت انجمن زمین شناسی و دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
3215* 6054* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.