وی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد که با همه علاقه اش به مردم زادگاهش خراسان جنوبی از بیرجند خواهد رفت و با عنایت مقام معظم رهبری، راه آیت الله جوادی آملی را در کسب علم و اندیشه اسلامی و انتقال آن به متقاضیان ادامه خواهد داد .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: کناره گیری وی به دنبال طرح برخی مسایل سیاسی که بعضا در فضای مجازی منتشر شده است، نیست، از موافقان و مخالفانی که به دنبال تنش و دو قطبی کردن فضا گام برمی دارند حمایت نخواهد کرد.
وی اظهار کرد: هشت سالی که در استان خدمت کرد، شیرین ترین روزها هم نشینی و دیدارش با مردمانی بود که از جنس و فرهنگ آنهاست، اما تلخ ترین آن نگاه به محرومانی است که شاید در برخی اوقات به فراموشی سپرده شدند.
وی تاکید کرد: رسیدگی به محرومان جامعه از جمله مهمترین وظایف مسئولان است، باید در نظر داشت ، آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید مورد توجه قرار گیرند، اگر این امر محقق نشود بدون شک اهداف انقلاب اسلامی رعایت نشده است.
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه کمتر توانسته است در بخش های فرهنگی کار کند، افزود: اگر بعد از انقلاب برخی اهدافی که مورد نظرش بود محقق نشد حتما کم کاری از او و دیگر مسئولان است، امیدوارم با روحیه جهادی و نظر به خون شهدا و امام شهدا این معضل رفع شود.

** زادگاهم را به هیچ عنوان ترک نخواهم کرد
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی را به هیچ عنوان ترک نخواهد کرد، افزود : در این مدت فقط به فکر حل مشکل در داخل استان بود و هیچ موقع مشکل را به بیرون استان منتقل نکرد، در حالی که عده زیادی به دنبال اینگونه کارها بودند.
وی اضافه کرد: از همان ابتدای طلبگی خدمت به نظام را در دستور کارش قرار داد، از آنجا که خدمت به مردم از مبانی انقلاب است تا زنده ام در خدمت مردم خواهم بود.
وی با اشاره به این سخن امام سجاد(ع) که فرمودند، «دشمن ترین دشمنان خود را ببخشید تا مورد بخشش خداوند قرار بگیرید و هر 2 گروه به سعادت برسید» افزود: آنچه مسلم است گلایه ای از کسی ندارد، امیدوارم اگر سهل انگاری هم احیانا از طرف او انجام شد مورد بخشش قرار گیرد.

پشتیبانی از مقام معظم رهبری/مبارزه با استکبار
حجت الاسلام رضایی بیرجندی، گفت: تا زنده است پیرو و پشتیبان مقام معظم رهبری خواهد بود و در مقابل استکبار خواهم ایستاد.
به گفته وی وظیفه هر فرد مومن و انقلابی است، این 2 مهم را سرلوحه کارش قرار دهد و همواره با استکبار و در صدر آنها آمریکا مبارزه کند.
وی تاکید کرد: استکبار جهانی فرهنگ مردم را هدف قرار داده،اگر موشک هایی ساخته ایم تا قلب استکبار را می توانیم هدف قرار دهیم، استکبار با تهاجم فرهنگی در کنار گوش جوانان و خانواده های ما قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: استکبار جهانی ما را در شهر به ظاهر مدرنیته و خودساخته خود به عنوان حاشیه نشین هایی قرار داده که همواره مشکلات را برای ما صادر کند باید با اندیشه اسلامی و قرآنی و عزمی جدی با این افکار مقابله کرد.
وی با انتقاد از وضعیت آموزشی و حوزوی ، عنوان کرد: حوزه و دانشگاه امروز در شرایط خوبی به سر نمی برند زیرا حوزه ما در شرایط خاصی قرار دارد، دانشگاه هم دنباله رو ترجمه کتاب غربی است، باید هر چه سریعتر تدبیری در این زمینه اندیشیده شود و مقام ولایت راه روشنی را در این زمینه بیان کرده اند.
به گفته وی آنچه امروز در حوزه می بینیم، نسل سومی ها به دنبال رشدی هستند که آینده را درخشان تر خواهد کرد طوری که فقط در حوزه ها 200 دکتری روانشناسی حضور دارند که مجتهد هم هستند.
وی اظهار کرد: در مدت حضورش در استان فعالیتد های زیادی در زمینه فرهنگی انجام ه شد که مجتمع قرآنی اولی الاباب یکی از آنهاست که در آن علوم مختلف از نظر قرآن مورد بررسی و تحقیق قرار می گیرد.
وی بیان کرد: به هیچ عنوان به دنبال سمت های اجرایی نخواهد بود و اگر سمتی را هم قبول کند بدون شک در بخش های فرهنگی و غیر اجرایی خواهد بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.