نظر افضلی روز شنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی وحرفه ای نهبندان به مناسبت فرارسیدن هفته ملی مهارت (31 تا 6 مردادماه ) افزود: آموزش‌ های فنی و حرفه ‌ای یا مهارتی به دلیل ابعاد کاربردی و عملی بودنشان در ایجاد، تقویت و رشد زمینه های اقتصادی بسیار مهم هستند.
وی بیکاری را یکی از مهمترین مسایل و مشکلات کشور دانست و گفت: یکی از دلایل بیکاری در فقدان مهارت های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است.
وی ادامه داد: انتظار می رود سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ارایه آموزش های مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند.
به گزارش ایرنا، افضلی با اشاره به کشورهای توسعه یافته، عنوان کرد: از آنجایی که این کشورها به اهمیت آموزش های فنی وحرفه ای پی برده اند، توانمند سازی مهارتی را در اولویت برنامه های اقتصادی خود قراردادند.
این نماینده مجلس یادآور شد: امروزه مشاهده می شود کشورهایی مانند کره جنوبی، مالزی، سنگاپور و ... که زمانی از ما بسیار عقب تر بودند امروز در صحنه رقابت اقتصادی از ما پیشی گرفته اند.
افضلی با اشاره به برنامه های مجلس در زمینه آموزش های مهارتی و فنی وحرفه ای، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه اهمیت و جایگاه آموزش های مهارتی به طور ویژه دیده شده است.
وی با قدردانی از زحمات و تلاش های مجموعه مرکز آموزش فنی وحرفه ای نهبندان، بر پیگیری مشکلات مرکز به ویژه اعتبار آموزشی قول مساعد داد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.