مهدی حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر کدام از این گروه ها متشکل از 10 دانش آموز است که از این تعداد پنج گروه شامل سه گروه پسران و دو گروه دختران است که در عرصه های تعیین شده فعالیت دارند.
حسینی عرصه های عمرانی را مهم ترین فعالیت های این گروه ها دانست و اضافه کرد: مرمت و بهسازی مدرسه از جمله مهم ترین اقداماتی است که برای کمک به دانش آموزان نقاط کم برخوردار صورت می پذیرد.
وی عرصه های فرهنگی و آموزشی را از دیگر زمینه های فعالیت خواند و اظهار کرد: اجرای برنامه های ورزشی، آموزش های نظامی، کمک های اولیه، قرآنی و همچنین فعالیت های فرهنگی برای پر کردن اوقات فراغت از دیگر حوزه های فعالیت این گروه هاست.
به گزارش ایرنا، حسینی تاکید کرد: شرکت در اردوهای جهادی و کمک به افراد نیازمند در مناطق محروم در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی تاثیر مثبتی بر افراد و همچنین بر اجتماع می گذارد.
وی با تاکید به پیامدهای سازنده حضور نوجوانان در اردوهای جهادی افزود: حضور در مناطق محروم و مشاهده مستقیم مشکل قشر محروم جامعه موجب ایجاد حس مسئولیت پذیری و تعهد در دانش آموزان می شود.
حسینی اضافه کرد: خودسازی و خود شناسی از مهم ترین عواقب فردی حضور در اردوهای طرح هجرت است که دانش آموزان امروز را برای به دست گرفتن پست های مدیریتی جامعه آینده آماده می کند.
وی اظهار کرد: آشنایی با مشکلات مردم مناطق محروم منجر به محرومیت زدایی می شود و این یکی از ارزشمند ترین پیامدهای اجتماعی اردوهای طرح هجرت است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.