به گزارش روز شنبه روابط عمومی راهور خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی افزود: علت 40 درصد تصادف رعایت نکردن حق تقدم، 33درصد توجه نکردن به جلو، تجاوز از سرعت مقرره،تغییر مسیر ناگهانی و گردش به طرز غلط هر کدام 2 درصد و 19 درصد سایر عوامل است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادف ساعت های 20 تا 22 شب رخ داد، یادآور شد: در این مدت پنج هزار و 51 فقره انواع تخلف رانندگی توسط ماموران راهور ثبت شد که از این تعداد 597 مورد تخلف حادثه ساز بود.
رئیس پلیس راهور استان اظهار کرد: هفته قبل 192دستگاه موتورسیکلت و 11 دستگاه خودرو نیز که دارای تخلف راهنمایی و رانندگی بود، توقیف شد، که از این تعداد 20 راننده به علت نداشتن گواهی نامه مجاز رانندگی وسیله نقلیه به دادگاه معرفی شدند.
رضایی گفت: حواس پرتی راننده به عنوان یکی از مهم ترین دلیل تصادف و حادثه ترافیکی است و یک چهارم از علت های تصادف صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی و توجه نکردن به جلو است.
سرهنگ حسین رضایی، رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم اعلام کرد: در هفته گذشته، 32 فقره تصادف در جاده های استان رخ داد که بر اثر آن پنج نفر کشته و 60 نفر زخمی شدند.
خراسان جنوبی در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد و 2کریدور از 10 کریدور اصلی ایران از این استان عبور می کند و با 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور ایران بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان و دومین استان بیابانی کشور است.
طول راههای استان حدود 17هزار و 500 کیلومتر است.
*7559* 6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.