حجت الاسلام علیرضا حسینی در خطبه های نماز جمعه افزود: ایران همان گونه که در صنایع موشکی و نظامی دارای قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان است باید در سایر عرصه ها نیز به پیشرفت برسد.
به گفته وی کشوری که اقتدار نداشته باشد باعث می شود دشمنان چشم طمع به آن داشته باشند، همه ما باید با عزت و افتخار راه شهدا را برای پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی ادامه دهیم.
وی با تاکید به این که نباید از دشمن غیر از دشمنی چیز دیگر انتظار داشت ، ادامه داد: آمریکا میلیون ها دلار برای براندازی نظام اسلامی هزینه کرد، رفاقت با آمریکا چیزی جز ساده لوحی نیست.
وی با بیان اینکه باید در مقابل دشمنان جانب احتیاط و اقتدار را حفظ کنیم، گفت: هر روز آمریکا تحریم های جدیدی را با عنوان های مختلف علیه ما وضع می کند که بارها مقام معظم رهبری راهکارهای موثری را در برابر این تحریم ها بیان کرده اند.
وی با اشاره به اینکه در فقه شیعه نماز جمعه از اهمیت اساسی برخوردار است، بیان کرد: برد سیاسی و فرهنگی نماز جمعه باعث شده است که چهار شهید محراب را تقدیم نظام کنیم.
وی ادامه داد: باید سنگر نماز جمعه به عنوان، سنگر بصیرت افزایی و آگاهی بخش همیشه پر رنگ نگه نداشته شود.
به گفته وی در مورد اعزام حجاج به مکه در چند ماه اخیر در فضای مجازی دیدگاه های مخالف و موافقی داشت، حج همایش بین المللی جهان اسلام است و نباید به خاطر کینه توزی های آل سعود صحنه را خالی نگه داریم.
وی با تاکید به اینکه باید وحدت بین حوزه و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری تقویت شود ، افزود: در هر دو حوزه نخبه های علمی زیادی داریم که در جامعه تاثیرگذار هستند.
امام جمعه اسدیه یادآور شد: اگر مسیر تفرقه در حوزه و دانشگاه دنبال شود سودش به جیب دشمنان و دودش به چشم مردم جامعه می رود.
وی با تبریک اول ماه ذی القعده سالروز ولات حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: تولد آن حضرت، روز دختر نام گذاری شده است، در عصر جاهلیت که زن را جزو بشر نمی دانستند دین مبین اسلام به زن عزت و کرامت بخشید.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.