محمد بشیری زاده، روز چهارشنبه در شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان، افزود: برخی راه های درمیان در حوزه پلیس راه سربیشه و برخی در حوزه پلیس راه بیرجند قرار دارد که این موضوع باعث مشکلاتی برای مردم شده است.
وی ادامه داد: نبود پلیس راه در شهرستان باعث شد، کارکنان پلیس راه به موقع در صحنه تصادف حاضر نشوند.
وی با بیان اینکه با سردار حمیدی، رئیس پلیس راه کشور تماس ها مکرری مبنی بر راه اندازی پلیس راه انجام شد، اضافه کرد: تاکنون قول هایی در این مورد داده شده است.
وی ادامه داد: باید تمام تصمیم های شورای ترافیک کارشناسی شده و درست اتخاذ شود و به صورت جدی در اجرای آن بکوشیم.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ترافیکی زمینه ساز پیشگیری از تخلف های رانندگی است، اضافه کرد: فرهنگ سازی برای ترویج هنجارهای صحیح ترافیکی موجب کاهش آمار تصادف و حوادث رانندگی می شود.
به گفته وی راه های شهرستان دوربین کنترل سرعت جاده ای و مامور پلیس راه ندارد که این دو عامل باعث افزایش تصادف برون شهری است.
وی با بیان اینکه باید با موتورسیکلت سواران متخلف در شهرها و روستا برخورد قانونی شود، گفت: سالانه تعدادی از تصادف های فوتی مربوط به موتورسیکلت سواران است.
وی عنوان کرد: باید در تمام نقاط سرعت گیرهای استاندارد احداث شود، شهرداری از احداث سرعت گیر با آسفالت خودداری و سرعت گیرهای پلاستیکی احداث کند.
وی با اشاره به اینکه جاده اصلی اسدیه - بیرجند از داخل روستای گسک می گذرد، گفت: تاکنون 2تصادف فوتی رخ داد، ایجاد زیرگذر در روستا ضروری است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درمیان هم گفت: از ابتدای سال جاری تصادف درون شهری در این شهرستان 100 درصد افزایش یافته است.
مهدی غضنفری بدون ارایه آمار با بیان اینکه طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در تابستان در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح برخورد با تخلف حادثه ساز در دستور العمل ترافیکی تابستان 96 در حال اجراست.
وی خواستار آشکار سازی و رفع نقاط حادثه خیر در شهرهای شهرستان درمیان شد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.