به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار جمعی از کارکنان پایگاه هوایی شهید حسینی استان، افزود: افزود: القاب و اسما در دنیا دردی دوا نمی کند و وفا هم ندارند.
وی تاکید کرد: زندگی واقعی برای افرادی که عمل می کنند در دنیای دیگری است، لذا کسی به حیات حقیقی می رسد که کار او خدایی باشد و گرنه به مقصد نمی رسد.
وی در ادامه گفت: حیات ایمان به عمل است، قرآن همواره ایمان و عمل را در کنار هم قرار داد، باید به فرصت های ایمان در زندگی عمل کرد، اما حیات عمل به اخلاص است.
وی یادآور شد: باید هدف و انگیزه عمل، خدایی باشد و گرنه فرد برای اهداف غیر خدایی عمل کند، همه تلاش ها از بین می رود.
وی ادامه داد: شرط به کمال رسیدن انسان، در دین خالص، برای خداست و حیات علم به ایمان و حیات ایمان به اخلاق هست، لذا علم بدون ایمان مضر است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دانستن استعدادی است که خدا به انسان عطا کرد و این ویژگی در دیگر موجودات نیست، عنوان کرد: جمادات، نباتات و حیوانات همه در حد شعور خودشان حیات دارند، لذا عقل باید رشد کند و گرنه از نظر استعداد یک بچه هفت ساله هم عقل دارد، عقل زمانی به فعلیت می رسد که همراه با علم باشد.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند یادآور شد: انسان وقتی دانش لازم را فرا گیرد با کمک عقل از مجهول به معلوم می رسد و اگر علم نباشد عقل زمین گیر خواهد شد.
وی تصریح کرد: در واقع علم جاده ای است، باید هموار باشد تا عقل در آن جولان دهد اما علم موجوی سرکش و ممکن است، سر از راه دیگری در آورد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امکان دارد، علم بدون ایمان همراه با خیانت باشد ، همان چیزی که غرب از آن در کشتن انسان های بیگناه استفاده می کند و مشکلاتی که امروز در دنیا به وجود آمده نتیجه علم مضر است که با خیانت همراه شد.
وی با بیان اینکه علم و دانش باید در چارچوب مهندسی ایمان قرارگیرد و سیر الی الله باشد و اگر این طور نباشد دانشمندتر از همه شیطان است، اظهار کرد: وقتی مقصد جاده ایمان را برای عقل تعریف کنیم آن وقت تمام علم او نور خواهد شد.
وی اضافه کرد: همان گونه که این علم در افرادی مانند شهیدان چمران، صیاد شیرازی، خلبان عباس بابایی، مطهری و امثال این بزرگان همراه با ایمان تبدیل به نور شد.
وی در این دیدار با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع )،در 25 ماه شوال
148 هجری قمری، افزود: امید است که خداوند توفیق دهد تا حقایق مکتب این امام بزرگ را که همان حقایق قرآن است، بدانیم و پیروی کنیم.
سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تقویم جمهوری اسلامی ایران، تعطیل رسمی است.
به گفته وی نیروی هوایی ایران خار چشم دشمنان نظام و انقلاب است، این نیروی مخلص و جان بر کف اولین کسانی بودند که با امام راحل بیعت کردند و در 40 سال اخیر مقتدرانه بیعت خود را با حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری حفظ کردند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.