به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، داود شهرکی افزود: هدف از اجرای این طرح بازسازی و نوسازی بنگاه‏های تولیدی صنعتی و معدنی و صنوف تولیدی رفع مشکل واحدهای صنعتی،افزایش تولید و اشتغال، ارتقای بهره‌ وری انرژی، کاهش مصرف، افزایش رقابت ‌پذیری، توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی است.
وی افزود: واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت که دارای ارزش افزوده بیشتر و محصول تولیدی آنها صادراتی و دارای توان اشتغال زایی بیشتری باشند در اولویت انتخاب خواهند بود.
وی بیان کرد: سقف تسهیلات قابل تخصیص به هریک از واحدهای تولیدی واجد شرایط، براساس نیاز واقعی بنگاه و تأیید کارگروه استانی تعیین می شود.
به گزارش ایرنا، شهرکی ادامه داد: برای بنگاه‏های کوچک با اشتغالزایی کمتر از 50 نفر 10 میلیارد ریال، بنگاه‏های متوسط 50 تا 100 نفر کارگر 60 میلیارد ریال و بنگاه‏های بزرگ با بیش از 100 کارگر 150 میلیارد ریال تعیین می ‌شود.
وی در ارتباط با مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، اظهار کرد: وام پنج ساله است، حداکثر چهار سال، شامل دوره تنفس و حداکثر یک سال برای دوره اجرا تعیین می‌ شود.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در ادامه افزود: نرخ سود این تسهیلات، براساس نرخ عقود مشارکتی مصوبه شورای پول و اعتبار خواهد بود.
شهرکی با اشاره به هدفگذاری سال جاری برای پرداخت این نوع تسهیلات، عنوان کرد: به لحاظ تعداد واحد دریافت کننده تسهیلات، هدفگذاری صورت گرفته برای سال جاری 100 واحد است که هیچگونه محدودیتی اعتباری در این خصوص وجود ندارد.
وی از متقاضیان مشمول این دستورالعمل خواست هرچه سریع تر نسبت به ثبت درخواست خود برای تعریف پروژه بازسازی و نوسازی و اعلام تسهیلات مورد نیاز، در سامانه بهین ‌یاب به نشانی www.behinyab.ir در قسمت «بازسازی و نوسازی صنایع و معادن، در راستای سیاست‏های اقتصاد مقاومتی» اقدام کنند.
شهرکی 29خرداد ماه گذشته گفته بود: ثبت نام متقاضیان دریافت وام رونق تولید همزمان با سراسر کشور از امروز در سامانه بهین یاب آغاز شد.
وی اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه بخش تامین مالی واحدها و تکمیل مراحل ثبت نام نسبت به تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مورد نیاز واحد خود اقدام کنند .
وی افزود: برای استفاده از منابع موجود برای تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه های تولیدی کوچک و متوسطی که از بازار محصول مناسبی برخوردارند اما به دلیل تنگناهای مالی و نداشتن سرمایه در گردش، تولید آنها متوقف یا با ظرفیت پایین فعالیت می کنند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین طرح های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد که دچار مشکلات مالی هستند نیز می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.