محمد شفیعی روزدوشنبه در نخستین نشست خبری خود پس از انتصاب در 21 آذر ماه 1395 به این سمت با بیان عملکرد سال 95 و تشریح برنامه سال جاری با اشاره به پراکندگی جمعیت و وسعت زیاد شهرستان، افزود: این امر خدمت رسانی به مردم خوسف را بسیار سخت کرده است.
وی اظهار کرد: این شهرستان در سال 91 به مساحت 16 هزار و 29 کیلومتر ایجاد شد و به عنوان سومین شهرستان وسیع خراسان جنوبی از آن زمان تاکنون اقدام های بسیار خوبی خصوصا در دولت تدبیر و امید در آن انجام شد، اما هنوز هم کمبودها و کاستی های زیادی وجود دارد.
وی با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی خوسف افزود: این شهرستان با این سبقه فرهنگی؛ تاریخی و مذهبی محل تولد بسیاری از بزرگان همچون ابن حسام خوسفی شاعر ، علمایی چون خاندان عبادی و غلامحسین شکوهی پدر تعلیم و تربیت ایران است.
وی با بیان ظرفیت های منطقه همچون وجود معادن غنی و محصول راهبردی کشاورزی از جمله عناب، زعفران ، گل نرگس و... یادآور شد: برای شناسایی و بهره برداری از این ظرفیت ها اقدام خوبی انجام شد که برگزاری جشنواره تشکیل شهرستان، استان و تصویب تشکیل دبیرخانه دایمی گل نرگس و جذب سرمایه گذاری های خارجی و داخلی نمونه هایی از این اقدامات است.
وی با گرامی داشت هفته بهزیستی ادامه داد : به علت بافت فرهنگی ؛ مذهبی منطقه، اقدام بسیار ارزشمند اداره بهزیستی خوسف، میزان آسیب های اجتماعی نسبت به میانگین خراسان جنوبی در سطح پایین تری قرار دارد.

** 800 میلیارد ریال برای تکمیل 63 پروژه نیمه تمام نیاز است
وی تعداد پروژه های نیمه تمام شهرستان را 63 مورد عنوان کرد و افزود: برای تکمیل، تجهیز و بهره برداری از این پروژه ها حدود 800 میلیارد ریال اعتبار لازم است .
شفیعی گفت: با توجه به ادامه 19 سال خشکسالی در شرق کشور از جمله خراسان جنوبی، آبدهی بسیاری از قنات ها، چشمه ها، چاه ها کم یا از بین رفته است و امسال از محل بودجه تملک دارایی های سرمایه ای بودجه خوبی برای لایروبی قنات در نظر گرفته شد و دولت نیز اعتباری برای این موضوع اختصاص داد.

** ایجاد کشتارگاه از نیازهای خوسف است
فرماندار خوسف با اشاره به ظرفیت های دامداری اظهار کرد: ایجاد کشتارگاه یک نیاز فوری و مهمی برای شهرستان است، در صورت راه اندازی آن بسیاری مشکل دامداران منطقه رفع خواهد شد.
شفیعی با اشاره به شروع به کار چندی قبل موسسه خیریه سراسری امام علی (ع) در شهر خوسف و 20 روستای تابعه و سایر موسسه های خیریه، یادآور شد: سعی شد با همکاری این نهادها برای توان افزایی و اشتغالزایی در بحث صنایع دستی با نگاه به بازار اقدامات موثری انجام شود.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری تاریخی ؛ طبیعی و کشاورزی ادامه داد: این شهرستان نزدیک ترین منطقه بیابانی به بیرجند مرکز استان است و اعتبار خوبی برای « دق اکبرآباد» برای توسعه گردشگری در نظر گرفته شد و کارهای مقدماتی همچون خرید تجهیزات برای این منطقه بیابانی انجام شده است.
به گفته فرماندار خوسف یک میلیارد ریال اعتبار نیز برای راه اندازی خانه بوم گردی در روستای تاریخی خور شهرستان جدب شد و با یک شرکت تخصصی گردشگری برای توسعه فعالیت ها در این روستا در مرحله عقد قرارداد است.
شفیعی ادامه داد : با توجه به راه اندازی ایستگاه فرستنده صدا و سیما در خور؛ تقویت بسیاری از فرستنده ها و پیگیری راه اندازی ایستگاه فرستنده دیجیتال در روستای « آرک » با همکاری دهیاری، هنوز هم وضعیت پوشش دهی صدا و سیما در شهرستان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد .
وی در ادامه با اشاره به مشکل بافت منطقه در جذب فاضلاب اظهار کرد: بحث فاضلاب شهر خوسف در مرحله مکان یابی است و پس از جمع بندی نظر کارشناسان که تبعات زیست محیطی کمتری برای شهر و روستاهای اطراف داشته باشد؛ اعتبار لازم جذب خواهد شد.
شفیعی اظهار کرد: همه روستاهای بالای 10خانوار شهرستان از نعمت برق برخوردار هستند و مشکلاتی هم در شهرک های جدید بعضی از روستاها و روستاهای اقماری وجود دارد که در پی رفع آن هستیم.
وی یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و صندوق کارآفرینی امید کشور، روستای خور به عنوان منطقه بدون بیکار در شهرستان انتخاب شد تا از تسهیلات چهار درصد استفاده کنند.
شهر خوسف در 36کیلومتری جنوب غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
9866*2047*خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.