حجت الاسلام علیجان دلدار در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند در مصلی المهدی (عج) با بیان اینکه هیچ گناهی بالاتر از تضعیف نظام اسلامی وجود ندارد، افزود: امروز همبستگی ملی در دفاع از ارکان نظام، پایان دادن به آشوب فتنه گران است.
وی با اشاره به فتنه 88 که منافقان جلودار آن بودند، یادآور شد: مردم در این حادثه با آگاهی و بصیریت از نظام اسلامی دفاع و حمایت کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام صادق (ع)، گفت: پیروان امام صادق (ع) باید تلاش کنند در هر کجا که هستند بهترین انسان ها باشند و در میدان مسابقه دنیا از دیگران عقب نمانند.
وی اضافه کرد: امام صادق (ع) در شرایطی امامت مسلمانان را بر عهده گرفت که سایه استبداد بر سر مسلمان حاکم بود و ظلم بنی امیه بیداد می کرد و نیر بیشتر مردم گرفتار فقر بودند، در این شرایط با تلاش هایی که امام باقر (ع) و امام سجاد (ع) کرده بودند عرصه برای پذیرش اهل بیت (ع) فراهم شده بود.
خطیب جمعه بیرجند اظهار کرد: امام صادق (ع) برای ایجاد یک شبکه گسترده شیعی در عالم اسلام تلاش کرد و نهضت ایشان در واقع مبارزه سیاسی بود تا بی لیاقتی حاکمان بنی امیه را به مردم برسانند.
دلدار با بیان اینکه قرآن، کتاب حکومت است، یادآور شد: بسیاری از دستورات قرآن، دستورات حکومتی است و امروز ما در سایه حکومت اسلامی به برکت خون شهدا و انقلاب زندگی می کنیم و باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم.
وی با اشاره به 27 تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل توسط ایران در جنگ با عراق در سال 67 ، گفت: امام خمینی (ره) در آن زمان برای مصلحت نظام، اسلام و کشور این قطعنامه را پذیرفتند.
6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.