دکتر «عباس حمیدی راد» روزچهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود : ساخت پایگاه های اورژانس شماره یک و 2 شهر قاین ، مرکز جامع سلامت امام خمینی (ره) در قاین ، اسفشاد و تیغاب، پایگاه سلامت غدیر و کوثر و آموزشگاه بهورزی مهم ترین پروژه های سال 1396 است.
وی افزود : آموزشگاه بهورزی قاینات در زمینی به مساحت سه هزار و 500 متر مربع و زیربنای یک هزار و 500 متر مربع در 2طبقه و با اعتبار 20 میلیارد ریال در حال ساخت است.
حمیدی اظهار کرد : کار احداث مرکز جامع سلامت امام خمینی (ره) و پایگاه های سلامت غدیر و کوثر قاین با اعتبار 15 میلیارد ریال و در قالب تفاهم نامه سه جانبه شروع شد که مرکز جامع سلامت امام خمینی با 10 میلیارد ریال اعتبار و زیر بنای 500 متر مربع و پایگاه های غدیر و کوثر هر کدام با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال و زیربنای 250 متر مربع احداث خواهد شد.
وی افزود : مرکز جامع سلامت روستای اسفشاد با 65 درصد پیشرفت فیزیکی ، مراکز جامع سلامت روستاهای بیهود و تیغاب، خانه بهداشت روستای شیخ علی ، پانسیون پزشکان شهر های خضری و آرین شهر و ساختمان نقلیه مهمترین پروژه های بهداشتی سال جاری است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان قاینات تصریح کرد: عملیات بازسازی و بهسازی ساختمان زایشگاه مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین با 450 مترمربع زیربنا و چهار تخت بستری و چهار تخت تحت نظر به اتمام رسید.
وی یادآورشد : عملیات بازسازی این بخش در فروردین 95 آغاز و همزمان با سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اسفند ماه 95 با اعتبار پنج میلیارد ریال افتتاح و با تجهیز آن روز گذشته ، رسما راه اندازی شد.
وی گفت : کار ساخت کلینیک تخصصی خاتم الانبیا و مرکز غربالگری شهر قاین پایان یافت و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر حمیدی در خصوص سی تی اسکن و ام آر آی تنها بیمارستان شهرستان قاینات اظهار کرد : برای راه اندازی این 2بخش هم با مساعدت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مقدمات آن فراهم شد و در مرحله اخذ مجوز و ساخت فضای فیزیکی هستیم.
وی با اشاره به لزوم همکاری و هم افزایی مسئولان شهرستان برای رفع مشکلات درمانی یادآور شد : تلاش در مجموعه شبکه بهداشت این است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مسئولان محلی نقایص مربوط به بخش بهداشت و درمان را رفع کنیم.
مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین با 120 تخت و 12 بخش بالینی و چهار بخش پاراکلینیک و با حضور 30 متخصص به مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه خدمات ارایه می کند.
در شهرستان قاینات 19 مرکز جامع خدمات سلامت و 56 خانه بهداشت ، یک مرکز آموزش بهورزی و یک هنرستان بهیاری و دانشکده پرستاری و مامایی و مجتمع آموزش عالی سلامت با 500 دانشجو در هفت رشته فعالیت دارد.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
* 7218 * 2047* خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشاردهنده - عباسقلی اشکور جیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.